Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladý podnikatel pomáhá přelstít únavu interaktivní technologií

  18:47aktualizováno  18:47
O Brně jakožto centru technologií a začínajících podnikatelů se mluví stále častěji. Teprve devětadvacetiletý podnikatel Jan Klodner je toho důkazem. Vytvořil se svými kolegy dva povedené produkty v oblasti rehabilitačních pomůcek, s nimiž se mu úspěšně daří prorazit nejen v Česku, ale také v zahraničí.

Mladý podnikatel Jan Klodner. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Jejich nápady na poli využití moderní techniky ku prospěchu lidského zdraví navíc již mnohokrát ocenili také zkušení byznysmeni. V soutěžích nově vznikajících projektů a start-upů Klodner v posledních letech jasně poráží konkurenci.

„Není to ale žádná one-man show,“ směje se. „Sám o sobě bych nic nedokázal, kdybych kolem sebe neměl ostatní. Tvoříme tým, kde se naše znalosti a schopnosti protínají. A vzájemná podpora je důležitá,“ popisuje důvody svého úspěchu Klodner, jenž od začátku podniká se svým bratrem Davidem.

Spoteee přenese sportovce i pacienty do vzdálených končin

Jejich vynález nazvaný Spoteee mohou potkat sportovci v desítkách posiloven po celé republice. Ve stejné míře jej využívají také v domovech pro seniory a rehabilitačních centrech. Skrze Spoteee se totiž lidé mohou při cvičení přesunout do mnohdy velmi vzdálených lokalit. K přenesení slouží videa, která jsou doprovodem při běhu na pásech či jízdě na spinningovém kole.

Díky pohybu mohou tak objevovat okolí. „Uživatel veškeré dění vnímá svýma očima. Když zaměstnáte oči, tak se pozornost soustředí na to, co sledujete. Stranou jde fyzická námaha. U nás je důležitý takzvaný tunelový efekt, děj před zraky ubíhá a přirozeně žene cvičícího kupředu,“ popisuje hlavní efekt Spoteee Klodner, jenž původně vystudoval na VUT stavebnictví.

K tomu si však ještě navíc přidal brněnskou fakultu sportovních studií a znalosti z anatomie či fyziologie, které si odtud odnesl, využívá dodnes. Po čtyřech letech od spuštění projektu mají dnes k dispozici asi 240 videí z celého světa a databáze se stále rozšiřuje. Mezi uživateli ale i přes oblíbenost zahraničních lokalit často vítězí tuzemská místa.

„Pro seniory to může fungovat jako reminiscenční terapie, kdy si místa postupně vybavují. Jedna paní se dokonce rozbrečela štěstím, protože si dříve myslela, že už se nikdy na Štrbské pleso či do Tater nepodívá. Díky Spoteee se jí to povedlo. Je to pseudorealita, která pomáhá.“

Nad ničím moc nepřemýšlet

Právě i díky velké odezvě mezi pacienty, například také na rehabilitačním oddělení v brněnské nemocnici u sv. Anny, se Klodner se svými spolupracovníky hodlá interaktivním zdravotnickým pomůckám věnovat i nadále.

Jejich nejčerstvějším produktem je unikátní měkký míček Sun Ball, napojený na systém, jenž v něm umí monitorovat změnu tlaku. „Když pacient cvičí a mačká míček v různých pozicích, může pozorovat své úsilí přes aplikace či hry. Jde o zapojení fyzické i psychické aktivity,“ vysvětluje brněnský podnikatel, pocházející ze Svitav.

Právě Sun Ball, který byl nedávno uveden na trh, má být podle Klodnera platformou pro další vývoj.

„Testujeme i možnost léčby inkontinence u žen, kdy dnes není moc příležitostí, jak monitorovat aktivitu svalu pánevního dna. Do budoucna bychom rádi přišli také s dechovým trenažérem. Moderní technologiemi nám nově umí v běžných záležitostech pomoct. Jsme schopní vizualizovat to, co děláme.“

Úspěchy v soutěžích startujících podnikatelů jej těší hlavně proto, že se jim v tak vysoké konkurenci podařilo prosadit. Podíl na tom prý mělo i brněnské prostředí.

„Je tady spousta možností, technologicky zaměřených firem, máme zde velké množství partnerů, díky školám se zde scházejí kvalitní a schopní lidé. Na Brno nedám dopustit,“ pochvaluje si Klodner.

Na podnikání jej nejvíce baví volnost a možnost vlastního rozhodování, což je podle něj společný znak celé dnešní mladé generace. Těm, kteří zatím stojí na úplném startu a k realizaci dobrého nápadu jim ještě zbývá dlouhá cesta, by poradil, aby nad věcmi příliš nepřemýšleli.

„Pokud člověk vnitřně cítí, že by měl něco udělat a není vázaný hypotékou či starostí o rodinu, měl by do toho jít. A třeba na tom i prodělá, ale jde o zkušenost, kterou si koupil a která jej vždycky někam dál posune,“ konstatuje s tím, že i jejich firma má za sebou řadu dílčích a začátečnických neúspěchů, z nichž se však dokázali poučit. Dnes i díky tomu vede úspěšný byznys, který pomáhá, slušně vydělává a výrazně překračuje hranice Brna.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.