Údaje o elektronickém bankovnictví je třeba chránit

Údaje o elektronickém bankovnictví je třeba chránit

Policie varuje před podvodníky v elektronickém bankovnictví

V emailech končí nejen neškodné spamy, ale často i nebezpečné útoky podvodníků. Policisté na jižní Moravě se stále častěji setkávají s nejrůznějšími informacemi od lidí, kteří upozorňují na podezření z podvodného získávání informací o elektronické správě účtů.

"Oznámení a poznatky se týkají především neoprávněné snahy fiktivních zástupců finančních ústavů získat identifikační údaje od osob využívajících právě služeb elektronického bankovnictví," uvedla komisařka Jana Šípková.

Nejčastěji jde o případy, kdy lidé obdrží z adresy, která se na první pohled jeví jako klientské centrum finančního ústavu sdělení, že nastal problém ve vedení jejich účtu.

Stránky jsou jen podobné
"Email odkazuje na stránky, které jsou svou adresou podobné, nikoliv však stejné jako stránky skutečné banky. Uvádí také mnohdy i jinou záminku a pod tou se snaží vylákat od uživatele chráněné údaje elektronického bankovnictví," popsala Šípková.

Policie upozorňuje všechny takto oslovené osoby, aby na podobné žádosti vůbec nereagovali. "Po uvedení chráněných údajů elektronického účtu by se takový člověk mohl stát obětí podvodu," zdůraznila komisařka.

Finanční ústavy navíc při aktivaci elektronického bankovnictví uvádějí způsob komunikace se svými zákazníky a možnou ochranu před těmito podvody.

"Banky zpravidla s klienty tímto způsobem nekomunikují, s výjimkou předem smluveného potvrzení některých transakcí. Rozhodně tímto způsobem nevyžadují po klientovi osobní ochranné údaje," popsala Šípková. 

Pokud si uživatelé elektronické správy účtů nejsou jisti, měli by se obrátit na svou banku. "Je vždy bezpečné dodržovat oficiální pokyny bankovního ústavu a v případě jakýchkoliv pochybností si informace raději ověřit," doplnila komisařka.