"Celková návštěvnost překročí tu loňskou, kdy přišlo 5 200 návštěvníků," řekla mluvčí veletrhu Alena Křečková.
Zvýrazněným tématem byla letos vetchozrakost, které se někdy dává přídomek stařecká, i když se objevuje už od 40. až 45. roku života.
Tématu stárnutí zraku se věnovalo i několik přednášek 3. ročníku celoevropského kongresu o vzdělávání v optometrii, kterého se zúčastnilo 85 vysokoškolských pedagogů a odborníků z 23 zemí světa.
V Brně letos vystavovalo 195 firem z 26 zemí, na akci zastupovaly 240 značek. Loni jich bylo 210 z 27 zemí, o rok dříve 222 z 26 zemí. Čistá výstavní plocha letos klesla o 690 metrů na 4 000 metrů čtverečních. I přes mírný pokles pronajaté plochy Opta podle pořadatelů stále zůstává veletržní jedničkou v oboru oční optiky, optometrie a oftalmologie ve střední Evropě.
Zájem firem o veletrh dokládá i rekordní počet přihlášených exponátů do soutěže TOP OPTA. Ze 24 výrobků letos odborná porota ocenila například kontaktní čočky 1 Day Acuvee od firmy Johnson & Johnson, které nebrání přístupu kyslíku k rohovce.
Další ocenění získaly brýlové čočky Ergo Design od společnosti Rodenstock, které lze přizpůsobit konkrétním potřebám zákazníka s vetchozrakostí.