Na akci byl tenkrát zastoupen i vídeňský dvůr. Do Brna přijel arcivévoda Karel František. "Druhý den se slavnostní jízda opakovala, tentokrát pro dámy z nejvyšších kruhů brněnské společnosti," prozradil zástupce Českých drah pro jižní Moravu Dukát.
Jako datum zahájení železniční dopravy na území Čech, Moravy a Slezska se tradičně uvádí 7. červenec 1839. "Tento den přijel do Brna slavnostní vlak z Vídně a otevřel tak první skutečně meziměstskou trať na našem území," uvedl Dukát.
Ve skutečnosti však historie železniční dopravy na Moravě začala o rok dříve. "Parní lokomotivu uviděli Brňané, jako vůbec první v našich zemích, již 11. listopadu 1838. Pojmenována byla Moravia a toho dne vykonala tři zkušební jízdy mezi Rajhradem a Brnem na prvním dokončeném moravském úseku tratě z Vídně do Brna," popsal Dukát.
Tehdejším strojvedoucím Moravie byl inženýr Karl Ghega, hlavní stavbyvedoucí úseku tratě mezi Brnem a Břeclaví. "Když v roce 1845 přijel první parní vlak i do Prahy, byla v Brně železnice již sedm let starou samozřejmostí," poznamenal Dukát.