Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Přes koridor na Břeclavsku vede první ocelový most

  11:30aktualizováno  11:30
Mosty Břeclavska získaly nový přírůstek. První ocelovou mostní konstrukci přes železniční koridor Brno-Břeclav vysunovali dělníci po dva dny. Nyní je již u obce Zaječí pevně usazena, první auta však přes ní přejedou nejdříve na přelomu listopadu a prosince.

Stavba nového mostu přes železniční koridor v Zaječí. | foto: Radek Miča, MAFRA

"Teď se ještě opravuje vozovka k tomuto mostu a pracuje se na nájezdových rampách. Původní most byl v takových ostrých obloucích, takže tam byl problém s najížděním - hlavně nákladní auta s návěsy tam měla problémy. To teď již nebude," nastínil vedoucí břeclavské pobočky jihomoravské Správy a údržby silnic Ladislav Hádlík.

Podle silničářů šlo o zajímavou stavbu. "Dělníci smontovali nosníky až na místě a pak celý most vysouvali přes celou dráhu za minimálních železničních výluk," vylíčil Hádlík.

Most přišel na zhruba 50 milionů korun a odborné firmy na něm pracovaly od jara. Protože je širší oproti původnímu a i nájezdové silniční oblouky budou rozšířené, budou po něm automobily moci přejíždět zároveň v obou směrech, což dosud nemohly.

Stavba nového mostu přes železniční koridor v Zaječí. Stavba nového mostu přes železniční koridor v Zaječí.

Most je natřený na zeleno a skrze jeho příhradovou konstrukci mohou dobře vidět i cestující vlakem.

Úsek silnice II/421, který je součástí tahu mezi Mikulovem a Kyjovem, bude v úseku Zaječí-Velké Pavlovice uzavřen ještě zhruba měsíc.

"Stále tam platí objížďka přes Rakvice," upozornil Jaroslav Dostál z břeclavské pobočky krajské správy a údržby silnic.

Téměř totožné mosty by se pak v budoucnu měly objevit na třech dalších místech Břeclavska, kde místní silnice křižují železniční koridor z Brna. Konkrétně u Šakvic, Ladné a Pouzdřan.

"Přesné termíny ale ještě nemáme. Zatím máme nachystanou projektovou dokumentaci jenom na pouzdřanský most. Na další dva mosty jsou pak objednané investiční záměry," dodal šéf břeclavských silničářů Hádlík.

Stavba nového mostu přes železniční koridor v Zaječí.

Břeclavskem vedou dva železniční koridory – frekventované vlakové trati, po kterých mohou mezinárodní rychlíky uhánět až na výjimky rychlostí přesahující sto kilometrů v hodině. Břeclav je totiž hraniční přechodová stanice do Rakouska a na Slovensko.

Oba koridory, které Břeclaví procházejí, pak mají zásadní význam pro železniční spojení pěti středoevropských metropolí – Berlína, Prahy, Bratislavy, Vídně a Varšavy.



Témata: Vlak


Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.