Zejména těm starším totiž vyhovuje, když se mohou svézt do centra tramvají. Líbí se to i obchodníkům podél trati, jak tehdy zjistilo město v sociologickém průzkumu. "Když se projedou lidi kolem, je to forma reklamy," řekl náměstek primátora Martin Ander.
Jízdní řád tramvaje číslo 4 se až na malé úpravy nezmění. "Bude jezdit stejně často. Kvůli čtyřce neměli lidé nikdy větší problém. Prošla i měřením hygieny," uvedla mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová.
Studentská tramvaj musí jezdit rychle
Naopak o tom, že by přes centrum jezdily na stálo i tramvaje 12, 13 a 5, se neuvažovalo. "Dvanáctka a třináctka jsou kapacitní tramvaje od nádraží směrem ke studentským kolejím. Potřebují jezdit rychle," podotkl Ander.
Přes centrum je nejvyšší povolená rychlost 20 kilometrů v hodině, je tady i hodně zastávek.
O tom, že koleje na Masarykově ulici a náměstí Svobody zůstanou, se rozhodlo v 90. letech. Tehdy byly zamýšleny jen pro účely různých výluk. - čtěte Tramvaje z náměstí Svobody po létě zmizí
Pak ale město udělalo mezi Brňany anketu. Polovina lidí tenkrát tramvaj v centru chtěla a dalším 25 procentům nevadila.