Karel Abraham už se v Brně chystá na Velkou cenu. Podpořit ho přijeli i fanoušci z Francie - na snímku šéf francouzského fanclubu Charles Cudennec.

Karel Abraham už se v Brně chystá na Velkou cenu. Podpořit ho přijeli i fanoušci z Francie - na snímku šéf francouzského fanclubu Charles Cudennec. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Přípravy na Velkou cenu v Brně vrcholí, týmy staví zázemí pro jezdce

  • 4
Víkendová Velká cena MotoGP se rychle blíží a špičkové motocyklové týmy už dorazily do Brna. Na Masarykově okruhu už začaly stavět zázemí pro své jezdce.

Lidé z týmu Cardion AB Motoracing, za který jezdí Brňan Karel Abraham, v úterý smontovali střechu a podlahu, dnes budou dodělávat interiér s několika místnostmi.

Uprostřed připraveného plácku rozbila svůj "stan" stáj Ducati Valentina Rossiho, hned vedle tým Karla Abrahama, na opačné straně pobíhají lidé od Dannyho Pedrosy.

Takzvané hospitality je místem, kam závodníci i jejich týmy chodí jíst či relaxovat při závodech.

Na okruhu vyrůstá zázemí pro závodníky i jejich týmy

Stáj Cardion AB Motoracing, za kterou jezdí Brňan Karel Abraham mladší, má zázemí složené ze dvou kamionů. "Jeden je nákladní a veze různé stavební součásti. Ve druhém jsou místnosti jako meeting room, kancelář, sprcha a kuchyňka," popisuje týmový řidič Ondřej Kocourek.

Poslední dva závody se konaly v Americe, kam týmové kamiony necestují, proto na Masarykův okruh přijely dřív než obvykle. Zázemí ale začali pracovníci montovat až v úterý, většinou dali dohromady hlavně střechu a podlahu.

Zbytek, tedy interiér, budou dokončovat dnes. "Závodníci hospitality využívají často. Můžou sem za nimi chodit i hosté a sledovat závody, máme tu dvě velké televize," vykládá jednatřicetiletý Kocourek, který s českou stájí spolupracuje už čtyři roky.

Dvanáct štací po Evropě

Přespat však jezdci odcházejí do svých mobilních domků, což jsou luxusnější karavany na konci paddocku. "Největší zázemí mají tovární týmy jako Ducati, za které jezdí Rossi. Původně toto hospitality používalo Ferrari ve formuli 1," dodává mluvčí Masarykova okruhu Jiří Smetana.

V neděli už ale týmy hospitality zase rozmontují a poputují na další štaci.

Kamiony se zázemím doprovázejí jezdce na všechny závody po Evropě, jichž je dohromady dvanáct. "Nejdál to máme do Portugalska. Za rok najezdíme kolem 25 tisíc kilometrů," říká Kocourek.

Vozy jezdí maximální rychlostí 89 kilometrů v hodině, takže cesty bývají dlouhé a náročné. "Rodině se to moc nelíbí. Hlavně ze začátku je sezona náročná a závody jsou hodně za sebou," připouští Kocourek. Přesto by neměnil.

Jak sám říká, k práci pro Abrahamův tým se dostal jako slepý k houslím. "Byl jsem se podívat za kamarádem, který tady pracoval, a nakonec jsme se dohodli," usmívá se řidič.

Abrahama přijeli do Brna podpořit i lidé ze zahraničí. Český jezdec má svůj fanklub třeba ve Francii, vede jej čtyřiačtyřicetiletý účetní Charles Cudennec z městečka Saint Armel.

"Už jako teenager jsem se kvůli rodině zajímal, co se děje v Československu. A motorky mě vždy bavily. Takže když jsem viděl Karla a zjistil jsem, že je Čech, hned jsem mu začal fandit," vysvětluje Cudennec, který do Brna přijel předevčírem a plánuje zůstat deset dní. Spolu s ním je ve městě i několik dalších z 31 členů francouzského fanklubu.