Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na MotoGP se zatím prodala necelá tisícovka lístků, prodej vázne

  17:15aktualizováno  17:15
Vloni pořadatelé hlásili, že na MotoGP v Brně přišlo nejvíce diváků v historii – za tři dny dohromady téměř čtvrt milionu. Pokud by se ovšem dalo soudit jen podle aktuálního počtu prodaných vstupenek na letošní závod, mohutné kempy, které každoročně v srpnu vyrostou kolem Masarykova okruhu, by tentokrát zůstaly téměř opuštěné.

Zájem fanoušků o prodej vstupenek na letošní Velkou cenu Brna je zatím žalostný. Zatímco loni jich měli pořadatelé již prodaných 15 tisíc, nyní si jich objednalo jen tisíc lidí, | foto:  David Neff, MAFRA

Vstupenku na Velkou cenu si totiž zatím koupilo jen necelých tisíc lidí, loni jich bylo patnáctkrát více. Fanoušci zatím koupili ani ne tisícovku vstupenek. V tržbách to dělá zhruba 1,3 milionu korun. Město, kraj a stát chtějí letos do akce nalít dotace až 90 milionů. Aby to stačilo, musí se na závody prodat několik desítek tisíc vstupenek. To teď vypadá jako nedosažitelný sen.

„Domnívám se, že se prodej teprve rozběhne. Sice jsme nestihli důležité předvánoční období, ale zahájení intenzivní kampaně bychom chtěli nasměrovat na začátek března, kdy bude v Brně veletrh Motosalon,“ komentoval to primátor Petr Vokřál (ANO).

Pro srovnání – vloni touto dobou už fanoušci skoupili zhruba 15 tisíc vstupenek, jak plyne z loňského auditu hospodaření.

Letos se poprvé snaží závod uspořádat speciální spolek města a kraje, který prodělávající akci kvůli záchraně převzal od soukromé firmy Automotodrom Brno. Po dohadech a průtazích politiků ale fanoušci lístky nemohli jako každý rok koupit pod stromeček. A spolek prováhal i nabídku lístků začátkem ledna, kdy by lidé mohli utratit peníze, které dostali jako vánoční dárek.

Závod v Rakousku už je vyprodaný

Prodej začal s dvouměsíčním zpožděním až před třemi týdny. Mezitím už fanoušci stihli vykoupit všechny lístky na konkurenční Velkou cenu Rakouska, která se koná letos poprvé po 19 letech a pojede se na novém okruhu poblíž Štýrského Hradce 14. srpna. Tedy pouhý týden před brněnským závodem. Kolik fanoušků motorek z Německa, Rakouska či Itálie dalo přednost závodu u sousedů a do Brna už nepřijede, spolek zjistí až v následujících měsících.

Vstupenky na Velkou cenu Brna

* Základní třídenní vstupenka Silver, která platí na tribuny B, D, E a G, stojí 1 190 korun.
* Vstupenka Gold na všechny přírodní tribuny stojí 1 590 korun.
* Vstupenka Junior (děti narozené 2002–2009) je za 200 korun.
* Na montované tribuny lístky v prodeji ještě nejsou. Spolek nejprve musí vyhlásit výběrové řízení na jejich dodavatele.
* Lístky jsou k dostání na www.ticbrno.cz.

Hraje se přitom o velké veřejné peníze. Až tři čtvrtiny příjmů závodu totiž plynou právě ze vstupného. A i při rekordní návštěvnosti Automotodrom prodělával desítky milionů a chtěl po politicích, aby ho dotovali zaplacením asi 80milionového zalistovacího poplatku. Pokud se tedy na letošní závod neprodá dost vstupenek, může být výrazně hůře. V nové smlouvě se spolkem promotér Dorna zvedl zalistovací poplatek na 100 milionů.

Brno do spolku, jenž akci nově pořádá, nalije 10 milionů korun, dalších 20 milionů pak kraj. Ministerstvo školství slíbilo, že případnou ztrátu dokryje, ale jen do výše 60 milionů. Pokud se tedy vstupenky nebudou dobře prodávat, v krajním případě mohou na kraji a městě zůstat další desítky milionů korun dluhů.

Například předloni se vstupenek prodalo zhruba 40 tisíc. Prodeji lístků by jako každý rok měla pomoci reklamní kampaň, například na zahraničních webech. Jenže i ta začne s výrazným zpožděním. Spolek města a kraje musí dodržovat zákon o veřejných zakázkách, což celý proces protahuje.

„Hlavní fáze kampaně bude spuštěna v květnu. Nyní připravujeme zadání výběrového řízení na jejího dodavatele. Od zahájení prodeje samozřejmě ale propagujeme předprodej všemi dostupnými kanály, jako jsou materiály pro veletrh Regiontour, veletrh v Bratislavě, Motosalon, webové stránky či sociální sítě,“ uvedla Adéla Nováková, mluvčí brněnského Turistického informačního centra (TIC), které vstupenky pro spolek prodává.

A web ticbrno.cz je momentálně jediné místo, kde jsou lístky na prestižní mezinárodní závod k dostání. S prodejními sítěmi v Česku i v zahraničí, kde byla lístky zvyklá kupovat řada zahraničních fanoušků a kde distributoři závodu dělali reklamu, totiž musí spolek vyjednat nové smlouvy. A to opět trvá.

Lístek na tribunu? Ještě není ani jasné, kdo je postaví

Ty fanoušky, kteří se nechtějí mačkat na přírodních tribunách a jsou ochotní zaplatit za sedadla třeba i pět tisíc korun, ovšem pořád spolek musí odmítat. I na vztyčení montovaných tribun je totiž potřeba vypsat výběrové řízení. „To se v současné době intenzivně připravuje,“ dodala Nováková.

Automotodrom, který závod pořádal doteď, zatím nevidí situaci jako kritickou. „Loni touto dobou jsme už za sebou měli první vlnu prodeje, po které se vstupenky zdražovaly. Tentokrát první vlna končí až za měsíc, uvidíme, jaká budou čísla potom,“ řekl mluvčí Automotodromu Jiří Smetana. První vlna prodeje skončí se závěrem Motosalonu 6. března. Pak se lístky zdraží. O kolik to bude, zatím spolek neřekl.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.