Panely jsou poškozené na 167. a 169. kilometru ve směru na Brno. Silničáři tam uzavřeli pravý jízdní pruh a snížili rychlost na 80 kilometrů za hodinu.
"Něco takového v našem úseku nepamatuji," řekl iDNES.cz operační důstojník z dálničního oddělení Damašov. Na dálnici podle něj v sobotu naměřili až 43 stupňů Celsia. Ke zvednutí těchto starých cementobetonových desek v důsledku extrémních teplot dochází obvykle velmi rychle, v řádu několika hodin, někdy i desítek minut.
Uzavřený úsek je dlouhý asi 100 metrů. Na opravě se bude pracovat minimálně do pondělních 10 hodin. "Úsek se bude v neděli zalévat betonem, pak bude ještě 24 hodin zasychat," doplnil důstojník.
Silničáři se obávají, že s pokračujícími vedry může podobných problémů přibývat. Dálnici D1 už propadnutí vozovky kvůli horku letos potkalo, v červnu silničáři nalezli poškození na 50. a 39. kilometru ve směru na Brno (více o tom čtěte zde).
"Tak jako se v posledních letech častěji vyskytují extrémní teploty, přibývá i výskytu podobných závad. Pro mě je to další důkaz, že byl nejvyšší čas zahájit projekt modernizace dálnice D1. Závady tohoto typu totiž může natrvalo vyřešit jen zásadní rekonstrukce podloží i povrchu dálnice," uvedl tehdy generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.