Pacienti Masarykova onkologického ústavu jsou s péčí spokojení. Ilustrační snímek

Pacienti Masarykova onkologického ústavu jsou s péčí spokojení. Ilustrační snímek | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Pacienti onkologického ústavu jsou spokojení. Oceňují úctu i pohodlí

  • 0
Brněnský Masarykův onkologický ústav v hodnocení dvanácti českých nemocnic dopadl opět velmi dobře. Pacienti v dotaznících hodnotili úctu k pacientovi, informovanost, tělesné pohodlí i citovou oporu.

Výzkum Kvalita očima pacientů měří pomocí anonymního dotazníku spokojenost lidí se zdravotnickým zařízením.

V Masarykově onkologickém ústavu na otázky v osmi kategoriích odpovědělo celkem 559 pacientů a souhrnná spokojenost vyšla těsně nad 88 procent. Tuto hodnotu tak ústav překročil už potřetí.

„Jinému zařízení se to nepodařilo,“ potvrdil kvalitu zdejší péče řešitel projektu měření kvality Tomáš Raiter.

Dodal, že vysoké hodnocení mělo brněnské onkologické centrum ve všech oblastech kvality péče, což se u jiných hodnocených zařízení také nevidí.

„Péče je tady významně nadstandardní,“ řekl Raiter. S výsledky je právem spokojený ředitel Masarykova onkologického ústavu Jan Žaloudík. „Jsem vděčný kolektivu sester a lékařů, že drží vysoký standard kvality,“ řekl Žaloudík.

Do měření kvality zdravotní péče se zapojili posedmé

Masarykův onkologický ústav svým výsledkem obhájil nejvyšší stupeň kvality a splnil tak podmínky pro udělení certifikátu Spokojený pacient ve všech kategoriích, tedy v hodnocení sester, lékařů i celého zařízení.

Brněnský ústav pro péči o pacienty s rakovinou se do měření kvality zdravotní péče prostřednictvím zkušenosti pacientů zapojil posedmé.

„Přestože na začátku nastartoval velmi vysoko nad průměrem ostatních nemocnic a měl v souhrnné spokojenosti hodnotu téměř 86 procent, daří se mu spokojenost neustále zvyšovat,“ uvedl Raiter.

Projekt měří rozdíl mezi očekáváním pacientů a realitou. S vyšším očekáváním a stále stejnou kvalitou poskytované péče se může stát, že spokojenost pacientů klesá. Tady ale roste, což podle Raitera svědčí o intenzivní práci na kvalitě péče. Podle něj je však důležité se s výsledky nespokojovat. „Nároky pacientů dále porostou,“ upozornil Raiter.

Podobně to vidí i Žaloudík. „Dostat se na vrchol je jedna věc, ale jde o to, abychom se na něm udrželi,“ uzavřel.