Jsou auta, která vesele stojí na zakázané straně silnice celé dny a brání plynulému a bezpečnému průjezdu ulicí.
Brněnská městská policie loni nasadila sedm a půl tisíce botiček a odtáhla kolem dvou tisíc tří set aut. A výsledek?
. Očima studentaMF DNES přináší cyklus názorových textů studentů brněnské žurnalistiky. |
Když jsem nedávno projížděl Židenicemi, nevypadalo to, že by si řidiči ze zákazu stání něco dělali. Auta vpravo, auta vlevo, člověk musel kličkovat ze strany na stranu ulice a modlit se, aby nikdo zrovna nechtěl jet v protisměru.
Úzké ulice nenafoukneme, lidi od nákupu dalších aut neodradíme, a policii nepřimějeme k tomu, aby dokonale vymáhala respektování dopravních značek - proč pak takové značky vůbec máme?
Zrušili les značek
V celé řadě měst v Polsku, ale i u nás se například rozhodli zrušit typický les značek, který určoval přednost na křižovatkách. Začalo se tam opět používat "pravidlo pravé ruky", neboli přednost vozidla přijíždějícího zprava.
Zrušme tedy i značky zákazu stání tam, kde to stejně nikdo nevymáhá. Ale nezastavujme se a pokračujme dál: určitě zjistíme, že dobrá polovina dalších používaných značek je k ničemu.
Kupříkladu proč upozorňovat na hrbatou silnici, když takové jsou v republice skoro všechny. Za peníze, které získáme prodáním tun hliníku po demontáži všech zbytečných ozdob silnic, můžeme třeba vysadit stromy.
Les zbytečných, neúčelných a ošklivých hliníkových sloupků tak opět nahradí les zelený a přirozený.