Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: http://www.dopravnisituace.cz/bvv/

Pryč se značkami, když nefungují

  • 2
Lidé si parkují, jak se jim zachce! Takový závěr si může udělat každý, kdo pravidelně projíždí nebo chodí některými užšími brněnskými ulicemi, které mají na jedné straně zákaz stání.

Jsou auta, která vesele stojí na zakázané straně silnice celé dny a brání plynulému a bezpečnému průjezdu ulicí.

Brněnská městská policie loni nasadila sedm a půl tisíce botiček a odtáhla kolem dvou tisíc tří set aut. A výsledek?

. Očima studenta

MF DNES přináší cyklus názorových textů studentů brněnské žurnalistiky.

Když jsem nedávno projížděl Židenicemi, nevypadalo to, že by si řidiči ze zákazu stání něco dělali. Auta vpravo, auta vlevo, člověk musel kličkovat ze strany na stranu ulice a modlit se, aby nikdo zrovna nechtěl jet v protisměru.

Úzké ulice nenafoukneme, lidi od nákupu dalších aut neodradíme, a policii nepřimějeme k tomu, aby dokonale vymáhala respektování dopravních značek - proč pak takové značky vůbec máme?

Zrušili les značek
V celé řadě měst v Polsku, ale i u nás se například rozhodli zrušit typický les značek, který určoval přednost na křižovatkách. Začalo se tam opět používat "pravidlo pravé ruky", neboli přednost vozidla přijíždějícího zprava.

Zrušme tedy i značky zákazu stání tam, kde to stejně nikdo nevymáhá. Ale nezastavujme se a pokračujme dál: určitě zjistíme, že dobrá polovina dalších používaných značek je k ničemu.

Kupříkladu proč upozorňovat na hrbatou silnici, když takové jsou v republice skoro všechny. Za peníze, které získáme prodáním tun hliníku po demontáži všech zbytečných ozdob silnic, můžeme třeba vysadit stromy.

Les zbytečných, neúčelných a ošklivých hliníkových sloupků tak opět nahradí les zelený a přirozený.