Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ředitel brněnské ČT u soudu popřel své údajné spojení s Toflovým gangem

  14:39aktualizováno  14:39
Ředitel brněnského studia České televize Karel Burian ve čtvrtek u soudu popřel jakékoli spojení s Toflovým gangem. Skupina policistů podle spisu vydírala podnikatele na jihu Moravy. Ze spolupráce s nimi obvinil Buriana podnikatel Petr Michek.

Šéf brněnského studia ČT Karel Burian | foto: Česká televize, Jakub Ludvík

Burian na Michka podal trestní oznámení. Oba patří mezi několik desítek svědků, kteří jsou s procesem spojeni.

Podle Michka Burian v kauze Toflova gangu zprostředkoval v roce 2004 jako výkonný ředitel Rádia Petrov schůzku mezi vyděrači a šéfem jihomoravské ODS Milanem Venclíkem a dalšími politiky.

Burian vysvětlil, že jej o kontakt s Venclíkem požádal Michek. Vyhověl mu a seznámil je, ale co bylo předmětem dalšího jednání, o to se podle svých slov nezajímal. ČT se ke kauze nevyjadřuje s tím, že jde o Burianovu osobní věc.

Burian je ředitelem brněnského televizního studia od konce roku 2007. Už před pěti lety některé brněnské kulturní osobnosti vyzývaly, aby Burian odstoupil z funkce. Po Michkově tvrzení výzvu zopakovaly. Zároveň ale vznikla akce na podporu Buriana, který se proti Michkovu tvrzení velmi ostře ohradil.

Expolicista Michal Tofl údajně vedl na jižní Moravě gang tvořený policisty, který vydíral podnikatele. V kauze je třináct obžalovaných. Podle policie gang působil na jihu Moravy mezi lety 1998 až 2010. Policisté si podle spisu nejprve vymysleli na vybrané podnikatele nepodložená obvinění, zahájili stíhání a pak je žádali o peníze, za které zařídí zastavení vyšetřování.

Toflův bývalý známý a také někdejší policista Miloš Almásy připustil, že peníze od podnikatelů bral, ale pouze za nestandardní právní poradenství. Důrazně odmítl, že by jim hrozil zabitím, násilím či únosy dětí, jak uvádí obžaloba.

Kauza je spjata s třiceti případy vydírání. Jednou z obětí byl údajně i někdejší senátor ODS Vlastimil Sehnal.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.