Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Rekonstrukce brněnského nádraží: první etapa spolkne 130 milionů

  9:13aktualizováno  12:24
Úředníci v pátek dopoledne na grémiu prozradili, jak proběhne rozsáhlá rekonstrukce brněnského hlavního nádraží. Vlaky v centru zůstanou. Opravy začínají u výpravní budovy hlavního nádraží. První etapa rekonstrukcí spolkne 130 milionů korun. Nový kabát dostane i Malá Amerika a okolí ulice Benešova.

Petr Žaluda - Petr Žaluda je předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. | foto: www.cd.cz

Projekty se začnou rýsovat ihned po podpisu smlouvy se společností Brno new station development, která vyhrála při výběrovém řízení na revitalizaci brněnského hlavního nádraží. V druhé polovině letošního roku pak firma začne pracovat na rekonstrukci nádražní budovy.

"Brno je jedním z nádraží, pro které hledáme soukromé investory. Ti od nás dostanou lokalitu do dlouhodobého pronájmu, ze svých prostředků nádraží opraví a vybudují tu komfortní bezpečnou společensko-obchodní zónu,“ vzkázal generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Podle něj České dráhy usilují o luxusní a komfortní nádraží, jaká jsou například v západní Evropě.

"V Brně pronajmeme lokalitu partnerovi na 40 let. Teď aktuálně se už staví v Praze na hlavním nádraží, v Teplicích, Havlíčkově Brodě, v Kolíně i v Mariánských Lázních. Dalších 29 nádraží má z výběrových řízení už své partnery a připravuje se jejich přeměna," počítal Žaluda.

Změní se fasáda i komerční prostory nádraží
Výběrové řízení na revitalizaci brněnského nádraží vyhlásila dceřiná společnost Českých drah ČD Reality 28. února 2007. Nyní je všechno připravené k opravám. Jako první se změní prostory pro cestující, fasáda budovy a některé komerční prostory. Ze současné nádražní budovy se tak má stát příjemná komfortní společenská zóna pro cestující.

Hlavní nádraží v Brně"Pokud se brněnské nádraží přesune, začneme okamžitě s revitalizací dalších oblastí v těsném sousedství s výpravní budovou a provozních prostor, které aktuálně slouží k řízení dopravy. Práce by měly trvat přibližně dva roky a investujeme tu odhadem dvě miliardy korun,“ doplnil ředitel společnosti Brno new station development Radek Konečný.

"Přípravné práce začnou hned po podpisu také v okolí Benešovy ulice. Chceme spolupracovat s městem především v řešení dopravní situace v této lokalitě. Přemýšlíme o vybudování velkokapacitních podzemních garáží.  V oblasti tzv. Malé Ameriky plánujeme také bytovou výstavbu a citlivou rekonstrukci samotné památkově chráněné budovy," dodal Konečný. 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policejní kontrola s měřením alkoholu v krvi. (ilustrační foto)
Popíjející řidič se nechal svézt opilým kamarádem, problému se nevyhnul

Sednout za volant pod vlivem alkoholu se zřejmě nechtělo muži z Hodonínska, a tak kývl na nabídku odvozu vlastním vozem od kamaráda, který s ním popíjel....  celý článek

Na brněnské zastávce Tkalcovská se srazily dvě tramvaje, když se řidič té druhé...
Srážku brněnských tramvají zavinila nepozornost, zraněná žena zemřela

Cestující, zraněná při středeční srážce dvou tramvají v Brně, v nemocnici zemřela. Příčinu nehody vyšetřují policisté, podle jejich zjištění se řidič jednoho z...  celý článek

Zarážky na chodníku v brněnské Štefánikově ulici mají zabránit autům, aby při...
Z vychytávky je past. O parkovací dorazy proti autům zakopávají chodci

Při kolmém či příčném parkování na chodníku občas řidiči nerespektují, že mezi jejich autem a domem ještě musejí projít chodci. Městská společnost Brněnské...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.