Petr Žaluda

Petr Žaluda - Petr Žaluda je předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. | foto: www.cd.cz

Rekonstrukce brněnského nádraží: první etapa spolkne 130 milionů

  • 2
Úředníci v pátek dopoledne na grémiu prozradili, jak proběhne rozsáhlá rekonstrukce brněnského hlavního nádraží. Vlaky v centru zůstanou. Opravy začínají u výpravní budovy hlavního nádraží. První etapa rekonstrukcí spolkne 130 milionů korun. Nový kabát dostane i Malá Amerika a okolí ulice Benešova.

Projekty se začnou rýsovat ihned po podpisu smlouvy se společností Brno new station development, která vyhrála při výběrovém řízení na revitalizaci brněnského hlavního nádraží. V druhé polovině letošního roku pak firma začne pracovat na rekonstrukci nádražní budovy.

"Brno je jedním z nádraží, pro které hledáme soukromé investory. Ti od nás dostanou lokalitu do dlouhodobého pronájmu, ze svých prostředků nádraží opraví a vybudují tu komfortní bezpečnou společensko-obchodní zónu,“ vzkázal generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Podle něj České dráhy usilují o luxusní a komfortní nádraží, jaká jsou například v západní Evropě.

"V Brně pronajmeme lokalitu partnerovi na 40 let. Teď aktuálně se už staví v Praze na hlavním nádraží, v Teplicích, Havlíčkově Brodě, v Kolíně i v Mariánských Lázních. Dalších 29 nádraží má z výběrových řízení už své partnery a připravuje se jejich přeměna," počítal Žaluda.

Změní se fasáda i komerční prostory nádraží
Výběrové řízení na revitalizaci brněnského nádraží vyhlásila dceřiná společnost Českých drah ČD Reality 28. února 2007. Nyní je všechno připravené k opravám. Jako první se změní prostory pro cestující, fasáda budovy a některé komerční prostory. Ze současné nádražní budovy se tak má stát příjemná komfortní společenská zóna pro cestující.

Hlavní nádraží v Brně"Pokud se brněnské nádraží přesune, začneme okamžitě s revitalizací dalších oblastí v těsném sousedství s výpravní budovou a provozních prostor, které aktuálně slouží k řízení dopravy. Práce by měly trvat přibližně dva roky a investujeme tu odhadem dvě miliardy korun,“ doplnil ředitel společnosti Brno new station development Radek Konečný.

"Přípravné práce začnou hned po podpisu také v okolí Benešovy ulice. Chceme spolupracovat s městem především v řešení dopravní situace v této lokalitě. Přemýšlíme o vybudování velkokapacitních podzemních garáží.  V oblasti tzv. Malé Ameriky plánujeme také bytovou výstavbu a citlivou rekonstrukci samotné památkově chráněné budovy," dodal Konečný. 

,