Stres v supermarketu

Stres v supermarketu | foto: Profimedia.cz

Rozkoši utrácení v nákupních centrech podléhá více lidí. To se však má změnit

  • 4
Ten obrázek se nemění. Rodina nasedá do auta a zastavuje před supermarketem. A kvůli tomu jsou brněnská nákupní centra rok od roku navštěvovanější a lidé v nich také více utrácejí. Například Avion Shopping Park, Olympia i Vaňkovka loni zvýšily tržby od pěti do 22 procent.

Také ekonomové tvrdí, že loňský rok byl nadmíru úspěšný. Letos už ovšem podle některých odborníků takto vysoké nárůsty očekávat nelze.

Milionové obraty
Desítky tisíc zákazníků denně ve stovkách obchodů znamenají pro nákupní a obchodní centra milionové obraty každý den.

Třeba Avion na jih od Brna poblíž dálničního uzlu D1 a D2 dosáhl loni celkových tržeb 3,14 miliardy korun. Oproti předchozímu roku je to nárůst zhruba o pět procent. Dalším brněnským centrům se tržby zvýšily ještě výrazněji, přesná čísla však neuvádějí.

Olympia si loni polepšila o 22 procent, mimo jiné díky otevření další pasáže s prodejnou nábytku Kika. "Nejvíce se dařilo prodejcům elektroniky, módy, obuvi a šperků," uvedla Petra Kubíčková z mediálního zastoupení Olympie.

Také Vaňkovka si loni k tržbám roku 2006 připsala kolem dvaceti procent. "O pětinu víc bylo i návštěvníků, denně jich k nám zavítá mezi 40 až 60 tisíci," podotkla ředitelka centra Denisa Gálová.

Stejně jako obchodním centrům však rostou tržby i internetovým obchodům. Ekonom Marek Hatlapatka předpokládá, že by mohly část zákazníků z kamenných obchodů odlákat. "Přes internet se bude prodávat hlavně zboží, které si člověk nepotřebuje osahat a vyzkoušet. Třeba knihy, hudba a podobně," popsal Hatlapatka.