Rubrika Brno na iDNES.cz má od 24. 2. 2010 novou podobu. Na snímku redaktorka MF DNES Barbora Lukšová.

Rubrika Brno na iDNES.cz má od 24. 2. 2010 novou podobu. Na snímku redaktorka MF DNES Barbora Lukšová. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Rubrika Brno oslaví na iDNES.cz dva roky, změnila vzhled a láká podnikatele

  • 6
Regionální rubrika Brno na iDNES.cz si před dvěma lety dala za cíl informovat o dění na jihu Moravy, kde je MF DNES dlouhodobě nejžádanějším deníkem. Nelehký úkol zvládl brno.iDNES.cz podle významných krajských osobností dobře. "Pro mě jste absolutní jedničky," říká například majitel 1. FC Brno Roman Pros. Není jediný.

Internetová stránka, která se dnes oděla do zcela nového hávu, chtěla být již od začátku všestranným a užitečným společníkem pro každého, kdo žije nebo se zajímá o dění na jižní Moravě.

Stalo se tak samozřejmostí, že nejdůležitější informace přináší brno.iDNES.cz jako první. Veřejnost se mohla dovědět o zásadních událostech, které mnohdy pohnuly celou republikou.

Brněnský iDNES přichází se zprávami, které hýbou nejen politikou

Rubrika brno.iDNES.cz přináší informace jako první.

Z těch posledních jmenujme například zatčení bývalého žabovřeského starosty Kvapila. V dlouhé řadě těchto úspěchů byly třeba i exkluzivní informace o odvolání dlouholetého ředitele Veletrhů Brno Jiřího Škrly. Jako jediní si čtenáři mohli přečíst rozhovory s osobnostmi jako Alice Cooper či Samantha Fox.

Oblibu si získaly recenze kaváren a poledních menu, fotoreportéři exkluzivně nafotili originál věstonické Venuše.

Při silném zpravodajském nasazení tedy brněnský iDNES.cz, jenž 10. března oslaví druhé "narozeniny", nezapomněl ani na sport, aktuální kulturní dění, významné historické či společenské události.

Nová podoba rubriky brno.iDNES.cz od 24. února 2010

Potvrzuje to i vedoucí Katedry mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy univerzity Rudolf Burgr. "Líbí se mi, že se stránky zaměřily i na přemýšlivější a hloubavější čtenáře. Přitom je dobře zasazuje do kulturně-společenského kontextu," říká.

"A je dobře, že zpravodajství je takto vyvažováno publicistikou. Na mysli mám třeba seriál o disidentech," dodává.

Nový vzhled je podnikatelskou příležitostí

Z moderní podoby regionálních stránek budou těžit i podnikatelé. "iDNES.cz je dlouhodobě hodnocen jako nejlepší web v celostátním, všeobecném i sportovním zpravodajství. Chceme si toto renomé rozšířit i na regionální úroveň. A zároveň nabídnout levnější, ale přitom cílenou regionální inzerci menším firmám," říká Jaroslav Kábele, ředitel iDNES.cz.

Internetový portál marketingovou kampaní ukazuje, že sám sebe dokáže brát s nadhledem.

Brněnský iDNES mění podobu. Nejrychlejším zpravodajství však zůstává

Při propagaci používá obrázky, které by se někomu mohly zdát kontroverzní (zvětšíte kliknutím). Například brněnskou dominantu Petrov v plamenech. S dodatkem: Dozvíte se první! Na jiném je předposlední klub extraligy Kometa znázorněný jako mistr soutěže.