Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsme jedna velká koupelna. Uklízíme, uklízíme, říká saunový baron

  7:32aktualizováno  7:32
Ve Finsku by byl Vlastislav Novotný mimořádně oblíbený. Má totiž sedmadvacet saun a tu osmadvacátou buduje. Relax v místnosti plné horkého vzduchu si totiž pořádně oblíbili už i Češi, jeho wellness centra navštíví v sezoně i tři tisíce lidí denně.

Svou saunu si chtěl Vlastislav Novotný otevřít už v sedmnácti. Nyní má po republice sedm wellness center. | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Novotného firma Infinit nedávno otevřela na Brněnské přehradě největší venkovní saunový svět v Česku. „Jsme vlastně jedna velká koupelna. Uklízíme, uklízíme, uklízíme. Jedině tak k nám budou lidé rádi a s dobrým pocitem chodit,“ shrnuje s nadsázkou podnikatel, který má po republice sedm wellnessů a navrch restauraci.

Sám o uklízení dokáže povídat tak podrobně, že by klidně mohl být hygienikem. Půlku jeho obratu tvoří Brno, kde má Infinit hned trojici poboček.

Mají Brňané rádi saunování?
V Brně jsme nejprve otevřeli jedno wellness centrum na zkoušku. Po dvou letech se naplnilo tak, že lidé neměli kdy k nám chodit. Tak jsme udělali druhé a scénář se opakoval. Jestli budeme mít nyní úspěch s naším největším venkovním wellnessem v Česku, to netuším. Musíme to vyzkoušet, první měsíc po otevření jsme byli milion korun ve ztrátě. Hodně peněz jsme dávali do stavby, co tu nyní stojí, přišla na sto milionů. Teď už snad centrum provozně uživíme. Po prvním měsíci se nám zdvojapůlnásobila návštěvnost, i v létě chodilo za den 200 lidí. Po dokončení všech saun se jich do centra vejde až tisíc za den.

Chtěl jste vždycky být saunovým magnátem?
Už v sedmnácti letech jsem chodil do městské sauny v Kutné Hoře. Chlapi si tam tehdy dávali pivo, já s nimi ještě limonádu. Strašně se mi to líbilo, a tak jsem si řekl, že bych si něco takového chtěl otevřít. Bylo to na začátku 90. let a tehdy jsem si sen o vlastním wellness jen poznamenal do nějakého notýsku. Trvalo to ještě deset let podnikání v pojišťovnictví, než jsem se k němu vrátil. Začalo to v Praze, kde provozní v mé oblíbené sauně chtěla skončit. Tak jsem jí nabídl, že to po ní převezmu. Nakonec jsem první wellness otevřel jinde a provozní si otevřela květinářství. Dnes k nám dodává květiny.

Vlastislav Novotný

Osmatřicetiletý podnikatel je jednatelem firmy Infinit, která provozuje síť wellness center v Praze a Brně. V sezoně je denně navštíví až tři tisíce lidí.

V Brně má Infinit tři pobočky. U Brněnské přehrady od července funguje největší venkovní saunový svět v Česku v hotelu Maximus. Momentálně rekonstruované je centrum v hotelu Santon, poslední pobočka je ve čtvrti Lesná.

Všechna zařízení firmy působí v pronájmu, investory jsou majitelé hotelů.

Na co lákáte zákazníky?
Snažíme se o jediné – aby si u nás odpočinuli. Neinzerujeme – choďte do sauny, budete zdraví, budete krásní. Určitě to tomu přispívá, ale lidi nechceme reklamou manipulovat. Když si u nás „orazí“ a vrátí se pak díky tomu po čase zpět, je to pro nás to nejlepší. Sám do sauny chodím jednou dvakrát týdně.

Když wellnessem projdou třeba dvě stovky lidí denně, jak to máte s hygienou?
Spoustu zákazníků má z hygieny obavy. Říkávám, že jsme vlastně jedna velká koupelna. Uklízíme, uklízíme, uklízíme. Jsou to věci, které lidé na první pohled nevidí, ale my je vnitřně považujeme za velmi důležité. Každých sedm hodin tak například dezinfikujeme podlahy, aby lidé nedostali žádnou plíseň. Hadr, kterým uklízíme, nejde používat celý den. Po dvou hodinách mop měníme za úplně čistý, protože jinak se paradoxně při uklízení nečistoty dále roznášejí. A třeba další drobnost: prostěradla a osušky dostávají lidé od nás. Jsou dezinfikované při praní a následném žehlení při teplotách 180 stupňů a více. Jakmile si do wellnessu lidé nosí své ručníky, často si vezmou ty už špinavé „na dodělání“. A podobně je to i s koupáním.

Co to znamená?
Například whirlpooly máme perfektně čištěné – filtraci máme dvakrát až třikrát předimenzovanou, aby voda byla opravdu kvalitní a u nových ochlazovacích bazénků máme dokonce desetinásobnou filtraci, než je nutné. Zavedli jsme ale třeba i vany, kde se pro každého zákazníka voda vypustí a následuje hodinový dezinfekční proces včetně trubek. Málokdo totiž ví, že právě o ty jde nejvíce. Kdo má doma vířivou vanu a udělá si bakteriální rozbor, většinou dopadne strašně, protože stará voda v trubkách zůstává několik dní a nečistoty se potom při další koupeli vyplaví zpět do vany. Postupně jsme kvalitu dále zlepšovali a pořád zlepšujeme, abychom byli jak my, tak zákazníci spokojení.

Jak hledáte zaměstnance?
Máme tři priority. Příjemná obsluha je na prvním místě, pak je čistota a potom profesionalita obsluhy. Je z toho vidět, že je pro nás důležitější, aby recepční byla příjemná a na zákazníky se smála, i když třeba ještě neumí precizně naservírovat kávu. Je to lepší než mít naprostou profesionálku, ale studený čumák. Musím říct, že mám naše zaměstnance moc rád. Práce v péči o zákazníky je opravdu náročná a jsem jim moc vděčný za to, jak se snaží o klienty pečovat.

Máte sedm poboček po republice. Jakou roli hraje ve vašem podnikání Brno?
Brno mám velmi rád. Zvažuji, že bych si tu koupil byt. Se ženou čekáme dítě a hodně sem z Prahy jezdíme. A už je pro nás komplikované spát tu po hotelech, když je to tu vlastně můj druhý domov a také polovina našeho podnikání. Druhá půlka obratu je v Praze. Ale když teď přijedou Pražané na jižní Moravu, často si stěžují, že takový wellness v Praze není. Máme tam sice největší saunový svět ve městě, ale naše brněnská pobočka nemá v Česku obdobu. Teď má tři a půl tisíce čtverečních metrů a ještě další čtyři tisíce metrů přibudou.

Plánujete otevřít další pobočku?
Žádný z wellnessů nevlastníme, všechno provozujeme v nájmu. Máme teď několik dalších nabídek na převzetí wellness center, kterým se nedaří. Projekt u brněnské přehrady nás ale velmi vyčerpal. Třeba dva roky teď nebudeme otevírat nic nového a soustředit se na vylepšování toho, co máme. Například na Lesné jsme vyřídili výkup pozemků a i tam bychom chtěli udělat menší venkovní saunový svět.

Kdo jsou vaši investoři?
Většinou jsou to majitelé hotelů, ve kterých sídlíme. Kvalitní wellness je pro hotel velmi důležitý a propojení dobrého wellness nájemce s kvalitním hotelem je skvělá symbióza. Já sám chci spolupracovat jen s kvalitními hotely, což se nám především ve spolupráci s Resortem Maximus opravdu povedlo. A když si vybírají investoři nás, tak je k nám zvu inkognito, ať si k nám zajdou vyzkoušet služby, aniž bychom to věděli dopředu. Udělají si tak vlastní představu, jestli pro ně budeme dobrý partner.

Inspirujete se ve vychytávkách třeba u zahraniční konkurence?
Původně jsme spoustu zahraničních wellnessů objížděli a okukovali. Ale třeba v nejnovějším centru jsme se snažili si vše vymýšlet sami. Je to v údolí, ve kterém nám přišlo přirozené vytvořit potok. Když jsem viděl stráň, cítil jsem, že to bude perfektní místo pro zakopané sauny inspirované vinnými sklípky. Když nějaký nápad zavedeme, netušíme, zda se uchytí. Čekáme na reakci zákazníků. Navzájem se od sebe učí jednotlivé pobočky. A teď třeba zjišťujeme, že zakopané sauny jsou díky tomu úplně jiné než klasické dřevěné. Když ji v jedenáct večer vypneme, ještě ve dvě hodiny odpoledne je tam 70 stupňů. Je tam prostě jiná setrvačnost tepla a pro mě jiný, nový pocit saunování, který jsem ještě jinde nezažil.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.