Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Sedačky kloužou, protože jsou od jiného výrobce, vysvětluje dopravce

  9:58aktualizováno  9:58
Není plast jako plast. Nyní to pociťují cestující v moderních autobusech v brněnské MHD s plastovými sedačkami. Podle dopravního podniku za to může jiný typ výrobce, který sedačky do ekologických autobusů vyrábí. Mezi lidmi nejen v internetových diskusích to však vře.

Sedačky v nových autobusech podle cestujících kloužou. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Sedačky v anketě měly příjemný povrch, který neklouzal. Namísto toho se do nových vozů dostaly tyto hrůzy. Nemuseli jsme ani hlasovat,“ rozčilují se například lidé v diskusi na iDNES.cz.

Právě náš server společně s MF DNES před několika dny informoval o tom, že Dopravní podnik města Brna nahrazuje polstrované sedačky plastovými - kvůli snazší údržbě a lepší hygieně (více o problémových sedačkách čtěte zde). A také o velké vlně kritiky klouzajících červeno-černých sedadel.

Fotogalerie

Dopravní podnik plastová sedadla vybral přibližně před rokem na základě ankety, ve které umělohmotné sedačky zvítězily nad dřevěnými. Vítězné sedačky sice byly plastové, ale měly drsnější povrch, a proto s nimi byla většina lidí spokojená.

Dopravní podnik však loni nasadil do ulic nové CNG autobusy, ekologičtější vozy na stlačený zemní plyn. I v nich jsou moderní plastové sedačky. Avšak jejich povrch je na rozdíl od těch testovaných hladký a spousta lidí si stěžuje, že z nich sklouzává a že je v zimě studí.

Proč tedy Dopravní podnik nezůstal pouze u „odhlasovaného“ modelu sedaček? Důvod je prostý - v autobusech od různých výrobců je vždy jiný typ.

„Zdrsněný plast máme v autobusech od společnosti Solaris. Kritizované sedačky jezdí v ekologičtějších CNG autobusech. Jsou od jiného výrobce a ten má své dodavatele sedadel. My bychom samozřejmě byli radši, kdyby i v nich mohl být ten drsnější typ,“ sdělila mluvčí Dopravního podniku Linda Hailichová.

Zajímavostí také je, že ony „drsnější“ červené sedačky před rokem soutěžily s modrými plastovými a zmíněnými dřevěnými. Anketu tehdy vyhrály modré, jejichž povrch byl o něco hladší.

Dopravní podnik se ale nakonec rozhodl pro červené. „Barvu jsme nerozlišovali, šlo o to, že si lidé vybrali plast. Pak jsme udělali výběrové řízení na výrobce autobusů a do požadavků jsme zadali plastová sedadla,“ vysvětlila Hailichová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Neznámý pachatel přepadl v Brně zastavárnu
Lupič vytáhl v brněnské zastavárně pistoli, obsluha se včas schovala

Policisté pátrají po neznámém lupiči, který přepadl zastavárnu v Brně. Na obsluhu namířil pistoli, nakonec ale neuspěl. Přepadení zachytila kamera.   celý článek

Osamělý kostelík uprostřed přehrady je to jediné, co po zaplaveném Mušově zbylo.
Malebný Mušov pohřbila voda. Hloupost století, má jasno pamětník

Před čtyřiceti lety se 113 domů v Mušově změnilo v ruiny, nad kterými se zavřela voda. Obec oficiálně zmizela z mapy. Ji i krajinu pod Pálavskými vrchy tehdy...  celý článek

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Ekofarmáři budou ve své akademii učit, jak pěstovat jídlo bez chemie

Ekologické zemědělství je forma hospodaření, jejímž smyslem je produkce zdravých a kvalitních potravin, a to bez poškozování půdy například chemikáliemi. Právě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.