Sedačky v nových autobusech podle cestujících kloužou.

Sedačky v nových autobusech podle cestujících kloužou. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Sedačky kloužou, protože jsou od jiného výrobce, vysvětluje dopravce

  • 28
Není plast jako plast. Nyní to pociťují cestující v moderních autobusech v brněnské MHD s plastovými sedačkami. Podle dopravního podniku za to může jiný typ výrobce, který sedačky do ekologických autobusů vyrábí. Mezi lidmi nejen v internetových diskusích to však vře.

„Sedačky v anketě měly příjemný povrch, který neklouzal. Namísto toho se do nových vozů dostaly tyto hrůzy. Nemuseli jsme ani hlasovat,“ rozčilují se například lidé v diskusi na iDNES.cz.

Právě náš server společně s MF DNES před několika dny informoval o tom, že Dopravní podnik města Brna nahrazuje polstrované sedačky plastovými - kvůli snazší údržbě a lepší hygieně (více o problémových sedačkách čtěte zde). A také o velké vlně kritiky klouzajících červeno-černých sedadel.

Dopravní podnik plastová sedadla vybral přibližně před rokem na základě ankety, ve které umělohmotné sedačky zvítězily nad dřevěnými. Vítězné sedačky sice byly plastové, ale měly drsnější povrch, a proto s nimi byla většina lidí spokojená.

Dopravní podnik však loni nasadil do ulic nové CNG autobusy, ekologičtější vozy na stlačený zemní plyn. I v nich jsou moderní plastové sedačky. Avšak jejich povrch je na rozdíl od těch testovaných hladký a spousta lidí si stěžuje, že z nich sklouzává a že je v zimě studí.

Proč tedy Dopravní podnik nezůstal pouze u „odhlasovaného“ modelu sedaček? Důvod je prostý - v autobusech od různých výrobců je vždy jiný typ.

„Zdrsněný plast máme v autobusech od společnosti Solaris. Kritizované sedačky jezdí v ekologičtějších CNG autobusech. Jsou od jiného výrobce a ten má své dodavatele sedadel. My bychom samozřejmě byli radši, kdyby i v nich mohl být ten drsnější typ,“ sdělila mluvčí Dopravního podniku Linda Hailichová.

Zajímavostí také je, že ony „drsnější“ červené sedačky před rokem soutěžily s modrými plastovými a zmíněnými dřevěnými. Anketu tehdy vyhrály modré, jejichž povrch byl o něco hladší.

Dopravní podnik se ale nakonec rozhodl pro červené. „Barvu jsme nerozlišovali, šlo o to, že si lidé vybrali plast. Pak jsme udělali výběrové řízení na výrobce autobusů a do požadavků jsme zadali plastová sedadla,“ vysvětlila Hailichová.