Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Historie okruhu: První „svobodný“ závod přinesl hořící Schwantzeho motorku

  19:31aktualizováno  19:31
Od Sametové revoluce neuplynulo ani deset měsíců, když se do Brna vrátil paddock s nejlepšími jezdci světa. Pro pořadatele to byla velká neznámá. Obavy panovaly především z toho, jestli na závod přijede dostatek fanoušků.

Pohled od budoucí „schwantzovky“ směrem k esíčku ve stoupání k cíli a vláček jezdců kubatury do 250 ccm. | foto: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh

Východním Němcům se totiž otevřely hranice na západ, a tak už nemuseli objíždět jen závody za železnou oponou, ale mohli vyrazit třeba do Itálie, západního Německa nebo třeba relativně blízkého Assenu.

Obavy se nakonec nepotvrdily.

Výročí Velké ceny

Velká cena letos na Masarykově okruhu v Brně oslaví padesáté narozeniny. V pravidelném fotoseriálu se nyní můžete podívat na unikátní fotografie momentů, které vyhlášený podnik v uplynulém půlstoletí doprovázely. Dlouhá léta je trpělivě zpracovával Zdeněk Zavřel.

Německé publikum převažovalo, a pokud východních Němců ubylo, nahradili je ti ze Západu, kterým se dřív za střeženou hranici východního bloku nechtělo.

Pořadatelé se vlastně poprvé konfrontovali s ekonomickou realitou závodění.

„Firmy vkládají do závodění miliony dolarů a očekávají nějakou návratnost. Tyto firmy o nás moc zájmu neprojevují, nemůžeme konkurovat Francii nebo Anglii, kde se jejich motocykly prodávají po statisících. Je to otázka otevření světu a s tou se republika ještě nedokázala vyrovnat,“ přemýšlel po závodě jeho tajemník Miroslav Čada.

Fotogalerie

Rok 1990 zůstane také zapsaný v dějinách Masarykova okruhu jako ten, kdy ke svému jménu přišla „schwantzovka“.

Tehdy se nejníže položené zatáčce okruhu říkalo „u tubosideru“, podle podchodu, který trať kříží.

Jenže poté co v zatáčce skončily naděje na vítězství jinak suverénního Kevina Schwantze a poté co svět obletěly záběry jeho hořící motorky, dostala jméno nové.

Název „Schwantzovka“ přetrval dodnes.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Abraham (vpravo) a Jorge Martinez pózují s motocyklem Ducati, Aspar .
Talent už není hlavní, tvrdí šampion Martínez, šéf Abrahamova týmu

Svět si obvykle nepamatuje ty druhé. A tak si leckdo spíš vybaví, že první vítězství Valentina Rossiho přišlo v roce 1996 v Brně. Kdo ale tehdy dojel hned za...  celý článek

Brněnskou Velkou cenu provázel déšť. Kvůli němu dorazilo na nedělní závody o 57...
S MotoGP zacloumal liják, dorazilo nejméně diváků za poslední dekádu

Vypadalo to, že největším strašákem Grand Prix v Brně jsou politici, kteří nebyli schopní se mezi sebou domluvit. Nakonec to bylo ale počasí, co způsobilo, že...  celý článek

Karel Abraham na argentinském okruhu v Termas de Río.
Abraham o argentinské parádě: Doufám, že se mi to ještě někdy podaří

Tak trochu nevěřícně zírali čeští motocykloví fanoušci na výsledkovou listinu kvalifikace Velké ceny Argentiny. Na druhém místě královské třídy MotoGP svítilo...  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.