Do Brna totiž jezdci přijeli po skandálním závodu na Nürburgringu, který se celá světová špička rozhodla bojkotovat.
Jen čtvrt hodiny před startem ze závodu odstoupili Giacomo Agostini a
Výročí Velké cenyVelká cena letos na Masarykově okruhu v Brně oslaví padesáté narozeniny. V pravidelném fotoseriálu se nyní můžete podívat na unikátní fotografie momentů, které vyhlášený podnik v uplynulém půlstoletí doprovázely. Dlouhá léta je trpělivě zpracovával Zdeněk Zavřel. |
Phil Read, další hvězdní jezdci je následovali. Závod skončil naprostým fiask
em, diváci se hodinu dívali jen na druhořadé jezdce.
V Brně proto nechtěli ponechat nic náhodě a trať byla obložena celkem dvanácti tisíci balíky slámy. Díkybohu už bylo po žních. Přitom pořadatelé se snažili – kolem trati bylo rozmístěno 5000 balíků slámy, jezdci ale chtěli další čtyři tisíce. A to jim pořadatelé nemohli splnit, v okruhu sta kilometrů totiž nezbylo ani stéblo.
Pro představu – z takového množství by se dala postavit replika současné startovní věže Masarykova okruhu. Většina balíků padla právě na úsek kohoutovických zatáček.
Závod tedy nakonec odjela celá světová elita. A loučení to bylo stylové. Poprvé v historii padla magická
hranice pěti minut na jedno kolo.
Poprvé ji prolomil Phil Read už v tréninku pětistovek.
V závodu pak ale předvedl Ital Bonera neuvěřitelnou stíhací jízdu a Readův čas ještě vylepšil na konečných 4:57.0. hil Read už v tréninku pětistovek.
První brněnský světový rekord, který stanovil Jim Redman v roce 1965, se za oněch deset let podařilo překonat o neuvěřitelných 26 vteřin.