Zázračné dítě Johny Cecotto se na brněnskou trať vrátil po několika letech....

Zázračné dítě Johny Cecotto se na brněnskou trať vrátil po několika letech. Očekávalo se, že zasáhne do bojů o stupně vítězů, ale Venezuelan jedoucí na bimotě ze závodu po několika kolech odstoupil. | foto: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh

Historie okruhu: Fenomén Toniho Manga a jeho zelené kawasaki

  • 1
Přelom sedmdesátých a osmdesátých let je dodnes zapsán v dějinách německého motocyklového sportu jako zlaté období. Fenomén Toniho Manga a jeho zelené kawasaki samozřejmě neminul ani Brno. V roce 1980 zde západoněmecká hvězda suverénně zvítězila v závodě do 250 i do 350 ccm.

Pětistovky se kvůli bezpečnostním kritériím v Brně nejely.

Toni Mang přijížděl do Brna jako jasný favorit a svoji roli také naplnil. V obou závodech, ve kterých startoval, zvítězil s výrazným náskokem, byť si jej musel v obou případech vybojovat.

Výročí Velké ceny

Velká cena letos na Masarykově okruhu v Brně oslaví padesáté narozeniny. V pravidelném fotoseriálu se nyní můžete podívat na unikátní fotografie momentů, které vyhlášený podnik v uplynulém půlstoletí doprovázely. Dlouhá léta je trpělivě zpracovával Zdeněk Zavřel.

Nutno říci, že Mang měl z Brna vždy respekt.

„Brněnský okruh patří mezi nejnáročnější. Má několik rychlých úseků, na nichž je možno využít plný výkon stroje. Současně ovšem vyžaduje i dokonalou technickou vyzrálost jezdce, zejména v sérii zatáček mezi pátým a osmým kilometrem (tedy ve stoupání do Kohoutovic – pozn. red). Za deště může být velmi nepříjemný,“ přemítal Mang po dotazu novinářů.

Ve dvěstěpadesátkách Mang do Brna přijížděl jako jasný mistr světa, ve třistapadesátkách byl mimo hru o titul.

V Brně ale zajel, jakoby mu patřily tituly oba. Ve dvěstěpadesátkách Mangovi nevyšel start, během tří kol se však ze středu startovního pole propracoval do vedení a Korku Ballingtonovi nedal šanci.

Tu neměl ani Jon Ekerold, který se zpočátku pral s Mangem o prvenství v závodě do 350 ccm.

Brno si určitě dobře zapamatoval i Angelo Nieto.

Španěl usiloval v sezoně 1980 už o desátý titul v kariéře, ovšem jeho motorka nevydržela svižné tempo závodu a legenda „dvác“ musela odstoupit.

Jeho největšímu sokovi – Italu Bianchimu – už jen stačilo pohlídat si páté místo, díky kterému získal mistrovský titul.