Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historie okruhu: Diváky oslnil skromný klučina s „květákem“ na hlavě

  17:15aktualizováno  18:15
Život přírodního Masarykova okruhu vstoupil v roce 1975 do poslední fáze. Vypuštěním úseku přes Pisárky se trať zkrátila na necelých jedenáct kilometrů. A sami jezdci nevěřili svým očím, jak se tím změnil celý závod. Tím, že vypadl dlouhý technický úsek, se trať neuvěřitelně zrychlila.

Zjevení sezony 1975 Johnny Cecotto jel do Brna jako adept na vítězství, závodní víkend se mu ale vůbec nevydařil. V Brně ani jeden závod nedokončil, pokaždé kvůli poruše. I tak si ale devatenáctiletý Venezuelan s italskými kořeny připsal titul mistra světa třistapadesátek. | foto: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh

Průměry královské kubatury zamířily nad 170 kilometrů v hodině, nejlepší jezdci atakovali 180.

„Na této klasické trati se narodil úplně nový náročný závod,“ podotkl prý na zasedání jury sportovní komisař FIM K. Bosch.

Výročí Velké ceny

Velká cena letos na Masarykově okruhu v Brně oslaví padesáté narozeniny. V pravidelném fotoseriálu se nyní můžete podívat na unikátní fotografie momentů, které vyhlášený podnik v uplynulém půlstoletí doprovázely. Dlouhá léta je trpělivě zpracovával Zdeněk Zavřel.

Novinky čekaly i diváky. Především (tedy údajně podle novinových článků) se zlepšilo zásobování stánků v kempech. Součástí úprav trati pak bylo rozšíření tribuny ve Farinově zatáčce.

Po sportovní stránce fanoušky nejvíc zajímala nová hvězda motocyklového světa - teprve devatenáctiletý Venezuelan Johnny Cecotto.

Klučík s kudrnatým „květákem“ na hlavě všechny oslnil svými výsledky i tím, že na motorce si nejraději vše dělal sám.

Nicméně rovnostářský tisk si neodpustil poznámku, že zatímco hvězdný Agostini zamířil na večeři do restaurace Plzeňka v Internationalu, tedy do druhé cenové, skromný Cecotto si pochutnával v „jedničce“.

Ostatně právě na souboj Cecotta a Agostiniho ve třistapadesátkách se všichni těšili.

Byli ovšem zklamaní. Ago totiž špatně odstartoval a závod po šesti kolech vzdal, Cecotto sice předvedl neuvěřitelnou jízdu, kterou stanovil nový traťový rekord, ovšem v devátém kole mu přestala fungovat převodovka a odstoupil.

Fotogalerie

Ve dvěstěpadesátkách pak odjel jen jedno kolo. Prohru vzal sportovně, nicméně po závodě novinářům řekl, že odteď bude Brnu přezdívat „bad luck“.

O něco zajímavější byl závod půllitrů, ve kterém mohl Agostini znovu po třech letech získat titul mistra světa.

Na největšího rivala Phila Reada v sedle MV Augusty měl náskok. Pokud by Angličan vyhrál, stačilo Agostinimu dojet šestý. Ital jel závod takticky, doslova jej „odkroužil“.

Nicméně se mu to vyplatilo. Read se celý závod naháněl s Finem Lansivuorim. Fin nakonec svoji motorku uštval, takže Agostini si pohodlně dojel pro druhé místo.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.