Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Silnice je státní, takže si Mikulov musí kruhové objezdy zaplatit sám

  16:11aktualizováno  16:11
Mikulov přišel o dotaci na dva nové kruhové objezdy. Peníze ze státního rozpočtu do města nedorazí, přesto se už staví. Mikulovští však musí sedm milionů korun zaplatit z vlastní kasy. Na jiné investice už tak příští rok nezbude.

Na silnici 28. října v Mikulově se už staví kruhové objezdy. Státní dotace na ně ovšem nepřijde. Ilustrační snímek | foto: Karel PešekMF DNES

Dva kruhové objezdy mají usměrnit dopravu v ulici 28. října, která je hlavní spojnicí mezi Brnem a Vídní. Jeden z nich má dostat finální podobu ještě letos, druhý do konce dubna.

Mikulovští věřili, že na stavbu dostanou peníze ze státního rozpočtu. Stavět začali ještě před podpisem smlouvy o dotaci.

Ministerstvo financí se však nyní ozvalo, že dotaci do Mikulova nepošle. "Měli jsme slíbených sedm milionů korun s tím, že zbylých deset procent doplatí město," řekl místostarosta Eduard Kulhavý.

Podle Jakuba Haase, zástupce tiskového mluvčího ministerstva financí, totiž město nesplnilo podmínky pro přidělení peněz. "Konkrétně se jedná o vlastnictví silnice, která je státní a je předmětem činnosti Ředitelství silnic a dálnic," uvedl s tím, že město nemůže žádat o dotaci na cizí majetek.

Starosta města Rostislav Koštial přesto tvrdí, že peníze do města přijdou. "Dostaneme je až v novém roce," tvrdí. "Po osobních jednáních jsem byl ujištěn, že s financemi můžeme počítat a celou záležitost dořešíme během prvního čtvrtletí nadcházejícího roku," dodal Koštial.

Na ministerstvu financí zase tvrdí, že podmínky pro přidělení dotace budou na jaře stejné, jaké jsou dnes. "Něco jako příslib financí neexistuje," sdělil Jakub Haas z ministerstva.

Ruce pryč dává od mikulovských starostí i poslanec za ODS Pavel Suchánek, díky jehož intervenci měla dotace ze státního rozpočtu do města přijít. Poslanec však účast na mikulovském projektu popřel.

Problém s penězi hasili na posledním letošním zasedání zastupitelé. Rozhodli, že se sedm milionů korun zaplatí z rozpočtu města. Jde o krizový scénář pro případ, že dotace skutečně nebude.

V takovém případě budou investice do dalších projektů pozastaveny. "Rozpočet na investice máme deset až patnáct milionů ročně. Rozpočet na příští rok ještě není schválený, nyní tedy budeme řešit, kde by se potřebných 7 milionů dalo najít," uvedl místostarosta Kulhavý.

Ohroženy by pak podle něho určitě byly jiné projekty. "Například stavba parkoviště ve Větrné ulici či oprava některých chodníků," potvrdil.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dodge ujíždějící na Vyškovsku policistům skončil zaklíněn na polní cestě.
Sporťák ujížděl policistům dvoustovkou, nakonec uvázl na polní cestě

O víc než sto kilometrů v hodině překročil rychlostní limit řidič sportovního vozu značky Dodge, který na Vyškovsku ujížděl policistům. Honička skončila až na...  celý článek

V holasické lokalitě Čtvrtě má stát celkem 64 patrových domů s obytnou plochou...
Z majitelů nových domků jsou rukojmí. Stavba kvůli hádce firem stojí

Původně bezproblémová stavba 64 rodinných domků v Holasicích na Brněnsku se zadrhla. Rozhádaní developeři jdou k soudu, lidé trpí obavami, aby neskončili jako...  celý článek

Policisté na tísňové lince 158 měli ze zlovolných telefonátů těžkou hlavu.
Policisté hledali spoutanou holčičku v autě, její únos však byl výmysl

Vymyšlenou historkou o únosu zaměstnaly dvě školačky policisty v Hodoníně, kteří na základě jejich svědectví hledali auto se spoutanou holčičkou. Ve výpovědích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.