Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


„Silnici smrti“ čekají bílé čáry, nižší rychlost a méně reklamy

  6:00aktualizováno  6:00
Na silnici I/43 z Brna do Svitav, známé jako "silnice smrti", chybí na mnoha místech vodorovné dopravní značení. A do letních prázdnin se to nezmění. Bílé čáry oddělující jízdní pruhy se však brzy začnou obnovovat jako součást opatření, která by měla razantně zvýšit bezpečnost na přetížené silnici a snížit děsivé počty mrtvých a zraněných.

Na "silnici smrti" z Brna do Svitav - mezi Krhovem a odbočkou na Boskovice, kde je dvojitá plná čára, chybí vodorovné značení | foto: Radek Miča, MAFRA

"Silnice by rozhodně mohla být v lepším stavu. Kvůli chybějícím čárám je občas situace dost nepřehledná," dosvědčila řidička Hana Řehořová.

Jak to, že na nejnebezpečnější silnici v kraji není ani základní značení? "Na podzim jsme ho prozatímně obnovili stříkáním, ale to bohužel moc nevydrží a tak už je po zimě vyježděné," přiznal Jan Zouhar ze Správy a údržby silnic.

A starost o údržbu "hodil" na Ředitelství silnic a dálnic. "Silnice I/43 je ve vlastnictví státu a zodpovídá za ni právě Ředitelství silnic a dálnic. Podle mých informací teď v květnu budou vypisovat výběrového řízení na dodavatele, který komplexně obnoví vodorovné značení," dodal Zouhar.

Blokáda Lipůvky na silnici z Brna do Svitav

To potvrdila i Jana Zemanová z brněnské pobočky Ředitelství silnic a dálnic. "Příští týden vyhlásíme výběrové řízení. Pak bude následovat výběr, podpis smluv a až poté realizace. Obnova značení by pak neměla trvat déle než jeden měsíc. Ze zákona jsou ale mezi jednotlivými kroky určité lhůty, takže práce začnou nejdříve v červenci," upřesnila Zemanová.

A to není pro motoristy příliš příznivá zpráva. V letních měsících se totiž dá očekávat zvýšení počtu projíždějících aut kvůli cestám na dovolené a vzroste tak i riziko nehod.

Ty ze "silnice smrti" navíc nebývají bez následků. Jen za poslední dva roky na ní zemřelo čtyřiadvacet lidí, desítky dalších odvážela sanitka.

Tah na Svitavy je proto nechvalně proslulý nejen v Jihomoravském kraji a patří k nejnebezpečnějším silnicím v celé České republice.

Tvrdí to i zpráva, kterou na žádost hejtmana Michala Haška v březnu vypracovali dopravní policisté, kteří tah podrobně zmapovali.

Přibudou pruhy, zmizí billboardy

Součástí opatření, která mají nehodám zabránit, není jen obnova značení. "Přibudou například odbočovací pruhy nebo budou zdůrazněny přechody pro chodce," vysvětlila Zemanová.

Zmizet by naopak měly nepovolené billboardy, kterých je kolem silnice několik desítek. Policisté také navrhují v některých úsecích snížit nejvyšší povolenou rychlost z 90 na 70 kilometrů v hodině.

Zásadní problém tahu na Svitavy je však hlavně v jeho nedostatečné kapacitě. "Jedinou možností, jak zlepšit stav I/43, je okamžité zahájení výstavby silnice R43," uzavřel vrchní komisař Lubomír Sedlák, který se na analýze "silnice smrti" podílel.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V holasické lokalitě Čtvrtě má stát celkem 64 patrových domů s obytnou plochou...
Z majitelů nových domků jsou rukojmí. Stavba kvůli hádce firem stojí

Původně bezproblémová stavba 64 rodinných domků v Holasicích na Brněnsku se zadrhla. Rozhádaní developeři jdou k soudu, lidé trpí obavami, aby neskončili jako...  celý článek

Nemocnice milosrdných bratří v Brně.
Nemocnice Milosrdných zůstane městu, řád se postará o dlouhodobě nemocné

Město bude nadále provozovat brněnskou Nemocnici Milosrdných bratří. Dohodla se na tom s církví, která magistrátu prostory pronajímá. Ještě před několika...  celý článek

Kamion neprojel pod mostem ve Fanderlíkově ulici v Žabovřeskách.
Kamion se zasekl pod mostem. Řidič musel vypustit zadní kola

Řidič nákladního automobilu, který projížděl brněnskými Žabovřesky, si ve středu odpoledne zkomplikoval cestu. Neodhadl výšku mostu. Podle přihlížejících pod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.