"Přes okraje kovového člunu o rozměrech zhruba sedm krát dva metry, uvázaného u pontonu geodetů, se v noci v silném větru začaly přelévat vysoké vlny a po naplnění plavidla vodou se člun potopil" pospal nehodu mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.
Podle něj z motoru člunu do jezera uniklo malé množství ropných látek, které na hladině vytvořily skvrnu o rozměrech zhruba jednoho čtverečního metru.
"K zachycení ropné skvrny hasiči na hladinu položili dvě norné stěny. Protože z motoru člunu potopeného zádí do hloubky zhruba dvou metrů mohly unikat další ropné látky, hasiči a vodní záchranáři zahájili vyprošťování plavidla," řekl Haid.
Člun se podařilo vytáhnout až za pomoci potapěčů Vodní záchranné služby, kteří k plavidlu připoutali soustavu nafukovacích vaků. Člun se podařilo dostat zpěn na hladinu kolem jedné hodiny odpoledne, ve tři hodiny pak hasiči skončili s likvidací ropné skvrny.
Vlečný člun přesouvá po nádrži ponton s vrtnou soupravou. Geologové s ní zkoumají podloží nádrže až do hloubky 25 metrů. Výzkum se koná v místech, kudy by měla v budoucnu protnout Nové Mlýny silnice R-52 spojující Brno s Mikulovem a Vídní.
V době, kdy se plavidlo potopilo, bylo přivázáno za ponton. Člun váží asi 3,5 tuny. Záchranáři jej chtějí částečně vyzvednout jeřábem a následně vyčerpat vodu z kabiny. Poté by se člun pokusili vytáhnout na břeh.