Výrobci si podobných soutěží velice cení. "Konečně si lidé začínají uvědomovat, že by měli přemýšlet nad tím, co jedí. Jsme rádi, že se prosazují regionální produkty," myslí si Eva Sedláková, jejíž kozí sýry vyhrály jednu z kategorií.
"Očekáváme zvýšenou návštěvnost naší farmy, každá taková propagace nás posouvá dál," těší se farmářka.
Bodovalo i vyškovské pivo Březňák
Ocenění se však netýkalo jen jídla. Jednou z devíti kategorií byly i alkoholické a nealkoholické nápoje. Oprávnění k užívání loga po dobu čtyř let si odnesl ředitel vyškovského pivovaru Miloš Hrabák za pivo Březňák.
"Za získaný titul jsme samozřejmě rádi a budeme se k němu hrdě hlásit. Úspěch je asi výsledkem toho, že naše piva jsou čistá - bez chemikálií," podotkl Hrabák. I on doufá ve větší prodej a pozitivně vnímá vliv regionálních soutěží.
Hodnotící kritéria zahrnovala takřka všechny vlastnosti produktu. Komise se rozhodovala podle senzorických vjemů, použitého materiálu a technologie výroby, inovativnosti, designu, dostupnosti či vlivu výrobku na zdraví člověka.
Současně s Regionální potravinou se konala také soutěž Zlatá chuť jižní Moravy, ve které uspěly téměř ty stejné výrobky.
"Zlatá chuť jižní Moravy má již sedmiletou tradici a trochu se liší kategorie. Například nápoje jsou v ní rozděleny na alkoholické a nealkoholické. Proto jsme ji chtěli zachovat," vysvětlil koordinátor soutěží Jaromír Musil.
Oceněné regionální potravinyRegionální potravina Jihomoravského kraje 2012 Zlatá chuť jižní Moravy 2012 |