Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Spolupráci s KSČM ne, uvedla on-line kandidátka „zelených Jana Drápalová

  14:10aktualizováno  7. května 13:58
Starostka Nového Lískovce Jana Drápalová kandiduje na jižní Moravě jako jednička Strany zelených. "Kraj potřebuje jiné silnice než R43 a R52," řekla MF DNES. V kraji má přitom její strana podle průzkumů SC&C a STEM pod pět procent preferencí.

Jana Drápalová | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Měli jste být s nádražím radikálnější, zněla první námitka čtenáře on-line s Janou Drápalovou.

"Radikálnost se hodí do nevládního sektoru, v politice je nutné pro prosazení řešení hledat spojence a průchodná řešení. V případě nádraží by nám radikálnost nebyla nic platná, když jsme měli v celém zastupitelstvu jenom 12 hlasů z 55. A protože v demokracii rozhoduje nadpoloviční většina, zachránit nádraží v centru můžeme jen tehdy, když ji v zastupitelstvu města Brna získáme," oponovala kandidátka Strany zelených do Sněmovny za Jihomoravský kraj.

Jana Drápalová na on-line brněnské radakce iDNES.czJana Drápalová na on-line brněnské radakce iDNES.cz

Stev prozradil, že si práce starostky Nového Lískovce velmi cení a že ji dlouhodobě sleduje. Nový Lískovec, Starý Lískovec a Bohunice jsou zamořeny hlukem a polétavým prachem nade všechny meze stanovené zákonem. V jejich blízkosti má vyrůst křižovatka dálnic D1 x R43 x R52. Přesto v uvedených sídlištích není prováděno kontinuální monitorování uvedených škodlivin, naznačil čtenář iDNES.cz.

on-line rozhovor

Odpovědi Jany Drápalové najdete - ZDE

"Zajišťujeme, aby i v Bosonohách a Novém i Starém Lískovci proběhlo měření škodlivin a hluku, které bude podkladem pro doplnění posouzení vlivu na životní prostředí SEA pro nový územní plán. Třetí varianta, která je součástí konceptu územního plánu, tyto stavby neobsahuje. Pro rozhodnutí o variantách územního plánu není možné vycházet jenom z výpočtů a měření stanice v Tuřanech, ale ze skutečných hodnot. Teprve potom je možné nový územní plán projednávat a rozhodovat o něm. Nebude to jednoduché, zvrátit zaběhané myšlení a plány, ale musíme to udělat, protože zdraví lidí je největší hodnota, se kterou se nesmí hazardovat," uvedla Drápalová.

Se kterými stranami byste byla ochotna spolupracovat ve Sněmovně, byla jedna ze tří částí další otázky on-line. "Ve sněmovně se budeme rozhodovat podle toho, jak velkou programovou shodu s jednotlivými partnery najdeme. Nedovedu si představit spolupráci s KSČM," prozradila kandidátka Strany zelených.

"Nejsme odepsaní"

O nezájmu voličů zelení v Jihomoravském kraji nemluví. "Viděli jsme jiné transparentní průzkumy, kde jsme měli nad pět procent, takže určitě nejsme odepsaní. Věřím, že lidé, kteří nás volili dříve, nám hlasy dají znovu. Předseda Ondřej Liška prokázal jako poslanec integritu, bojoval za naše priority a jako ministr školství uměl rezortu najít finance," vyjmenovala důvody Drápalová.

Právě Liška však odešel z místa jihomoravského lídra na pražskou kandidátku. "Nemyslím, že by se jižní Morava vymykala a že bychom dělali zásadní chyby. Lidé hledají změnu a jsou tu dvě nové strany, které možná některým našim voličům připadají jako alternativa. I když je otázka, co nového může hlavně TOP 09 s recyklovanými politiky přinést. Nevěřím, že billboardy s jednoduchými hesly osloví výrazné množství voličů," říká kandidátka na poslankyni.

Pokud by Drápalová ve volbách uspěla, rezignovala by podle svých slov na místo starostky Nového Lískovce. "Starosta musí pracovat na plný úvazek. Nebojím se ale, že by to zabrzdilo obecní projekty, zaměstnanci tady mají standardy nastaveny tak vysoko, že i kdyby byl starosta z jiné politické strany, nejspíš by nedokázal na stylu jejich práce nic změnit," naznačila lídryně zelených.

jana drápalová

Narodila se v Chrudimi v roce 1962, od dvou let bydlela v Prostějově, kde také vystudovala gymnázium. Absolvovala obor zootechnika na Vysoké škole zemědělské v Brně. Od roku 1983 bydlí v Novém Lískovci, kde již druhým volebním obdobím působí jako starostka.
Mezi její největší úspěchy patří revitalizace tamního panelového sídliště. Někteří oponenti jí naopak vyčítají, že jakožto bojovnice proti odsunu brněnského nádraží v roce 2008 podepsala prohlášení, kterým s přemístěním vyslovila souhlas.
Je brněnskou zastupitelkou a členkou Rady města Brna. (jag)

Jednička krajské kandidátky Strany zelených na jižní Moravě už ví, nač by se ve Sněmovně zaměřila. "Na oblast bydlení a podporu pro obce, na budování penzionů pro seniory, ale také na startovací bydlení pro mladé rodiny. Podporovat by se mělo i zemědělství a tuzemské výrobky," říká Drápalová.

Jana Drápalová v roce 2008 podepsala programové prohlášení rady města, a odsun nádraží tak podpořila. "V politice nikdy nedosáhnete ideálního řešení. Prohlášení otevíralo možnost, jak zachránit železniční dopravu, byť třeba jen regionální. Doufali jsme, že se otevře seriózní debata o nové variantě, jež by nádraží v centru zachránila pro dojíždějící. Nestalo se a jedinou variantou pro nás teď je plně zachovat nádraží v centru," vysvětlila svůj postoj starostka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Handicapovaný slovenský student František Milan vyrazí díky stipendiu od...
U úřadů narazil. K cestě do Číny pomohla nemocnému studentovi univerzita

Získal možnost vyjet na prestižní pobyt do Číny. Na vysněnou cestu se však handicapovaný Slovák František Milan málem nevydal, protože mu slovenské úřady...  celý článek

Speciální laboratoře splňuijí nejpřísnější požadavky na čistotu. Vědci v nich...
Z Brna do vesmíru. Kosmická agentura pomůže s rozvojem supertechnologií

Vesmírní vědci se začnou angažovat také v Brně. V rozvoji nových technologií pomůžou firmám v kraji. Ty se už teď můžou pochlubit zajímavými objevy – třeba...  celý článek

Z kořisti houpačka. Takhle se baví lev Lolek
VIDEO: Z kořisti houpačka. Brněnský král zvířat se sápe po potravě

Zdá se, že lev Lolek, který do brněnské zoo dorazil teprve před měsícem, je pěkně umanutý. Ukazují to videozáběry, kde se pokouší „ulovit si“ svou porci masa....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.