Jejich tým pro ně stejně byl pořád "flintou", takže se starým názvem 1. FC Brno se rozloučili bez slz a ten nový FC Zbrojovka Brno přijali s nadšením.
To vládne i v samotném klubu, pro něj však přechod na nové jméno tak bezstarostný jako pro příznivce není.
"Znamená to spoustu práce pro všechna oddělení. Je možné, že do začátku ligy všechny detaily vyřídit nestihneme," sdělil mluvčí klubu Boris Keka.
Změna názvu fotbalového klubu
V případě toho brněnského to byla hlavně jednání s firmou Česká Zbrojovka z Uherského Brodu, aby svůj název fotbalistům propůjčila. Podrobnosti dohody ovšem ani jedna strana nechce zveřejnit.
"Nebudeme to komentovat," zopakoval majitel brněnského klubu Roman Pros.
Právě on byl už před dvěma roky u zrodu současné Zbrojovky, i když sám připisuje autorství myšlenky někomu jinému.
"Přišli s tím naši fanoušci. Ti se nás na setkání ptali, jestli bychom nezměnili název s ohledem na historii," popsal Pros.
"Já jsem jim tehdy říkal, že nejlepší by bylo spojit název s partnerem, který by nás finančně podporoval, což v tomto případě říct nemůžu. Ale název je to nejcennější, co máme, a ten současný odkazuje na tradici," dodal.
Starý název a televize
Do ligy Zbrojovka vkročí v termínu mezi 16. až 19. červencem, doma se poprvé představí o týden později. Do té doby musí změnit věci od dresů po cedule se starým názvem na stadionu.
"Těch až tolik není, vlastně jen tři velké, takže s tím nebude takový problém. Stejně jako u dresů, které zůstanou stejné, jen se u nich změní logo," oznamuje Keka.
Nové logo však bude mít i Gambrinus liga, takže by Brňané dresy přešívali tak jako tak. Mnohem víc práce mají v klubu s "neviditelnými" záležitostmi jako jsou výměna hlavičkových papírů, obálek a vizitek, výroba nových předmětů do fanshopu, změna zápisu v obchodním rejstříku či přeregistrování skoro třiceti mládežnických celků.
Na těchto úkolech pracují téměř všichni lidé v klubu. "Naštěstí teď není sezona, takže je na to čas," podotkl Keka.
"Celkem nás výdaje související se změnou názvu přijdou na částku v řádu stovek tisíců korun," informoval Pros.
"Změna názvu se vyplatí"
Vyplatí se to Brnu vůbec? "Kdybychom tomu nevěřili, tak bychom to nedělali. Název Zbrojovka k Brnu historicky patří a hlavně vychází z přání fanoušků, pro které fotbal děláme. Název 1. FC navíc nebyl využívaný třeba v televizi, kde vždy mluvili jen o Brnu. Se Zbrojovkou to snad bude něco jiného," věří Keka.
V nejbližších dnech, možná už dnes, má být představeno nové logo. "Bude vycházet z tradice, tedy obsahovat písmeno Z a tradiční barvy, Ale zároveň v sobě bude mít i moderní prvky," tvrdí Keka.
Paradoxně největší starosti brněnskému klubu nadělala nová adresa internetových stránek. Několik domén totiž zabrali spekulanti.
"Jen nový název nestačí"
"Adresa nebude taková, která při spojení Zbrojovky a Brna napadne lidi jako první. Ale našli jsme doménu, kterou si fandové také dobře zapamatují," přiblížil mluvčí. Nový web by měl být spuštěn na začátku července.
Podle reakcí sponzorů i fandů Brno přejmenováním rozhodně získalo plusové body. "A při mé skromnosti věřím i v zopakování toho, co Zbrojovka dokázala," připomíná Pros mistrovský titul. Zároveň ale ví: "Jen změna názvu výsledky nezlepší."