Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky novému terminálu za 57 milionů se lidé v Břeclavi méně naběhají

  16:50aktualizováno  16:50
Na více než 57 milionů korun vyjde stavba nového autobusového nádraží v Břeclavi. Terminál město vybuduje hned vedle vlakového, což cestujícím zajistí větší pohodlí při přestupování. Po dobu stavebních prací však Břeclavané musí počítat s omezeními. Hotovo má být v září 2014.

Vizualizace přestupního terminálu v Břeclavi. | foto: Městský úřad Břeclav

Lidé, kteří pravidelně cestují přes Břeclav, se mohou těšit, že se už tolik nenaběhají. Radnice totiž minulý pátek podepsala smlouvu o výstavbě nového autobusového terminálu. Stát bude na místě starých nádražních budov a části manipulačních kolejí.

V Břeclavi se bude lépe cestovat

* Nový autobusový terminál v Břeclavi postaví firma Strabag – oblast Jih.

* Autobusový uzel se přesune k vlakovému nádraží. Využije jeho halu.

* Bude mít 13 zastávek: 7 regionálních, 3 pro MHD, 2 pro dálkovou dopravu a 1 pro výstup.

* Zastřešené stání bude stát 57 382 652 korun, větší část pokryje evropská dotace. Původní náklady se odhadovaly na 125 milionů.

* Staveniště bude předáno 22. dubna 2013, dokončení stavby je naplánováno na 15. září 2014.

Vizualizace přestupního terminálu v Břeclavi.

Vizualizace přestupního terminálu v Břeclavi.

"Břeclav je snad poslední město v Jihomoravském kraji, které nemá vlakové a autobusové stání u sebe," podotkl místostarosta Jaroslav Parolek. Do teď dělilo vlakové a autobusové nádraží v Břeclavi přibližně 250 metrů a rušná silnice. Někteří cestující se hůře orientovali a vzdálenost obou míst způsobovala problémy také v jízdním řádu integrovaného dopravního systému.

Nový terminál bude mít třináct stání pro dálkové a regionální linky a městskou dopravu. Zastřeší ho ocelová konstrukce a poplastované plechy. Zázemí pro cestující zůstane v hale vlakového nádraží.

"Cestujících by se stavba neměla příliš dotknout. Uděláme vše pro to, abychom jim zajistili plynulý přechod," ujistil ředitel stavební firmy Strabag – oblast Jih Pavel Vacek.

Velkou část stavby zaplatí Evropská unie

V pondělí radnice předá staveniště a v následujících deseti dnech začnou přípravné práce. "Další harmonogram upřesníme, až projednáme přesné uzavírky a dohodneme se s dalšími, kterých se to týká, například s Českými drahami," řekl Vacek.

Břeclavané budou muset strpět omezení, především až se bude stavět nová okružní křižovatka mezi ulicemi Stromořadní a Slovácká. Staré autobusové zázemí bude sloužit, dokud nebude postaven nový terminál. Pak by se z něj mohlo stát záchytné parkoviště.

Terminál přijde na necelých 57 a půl milionu korun. Velkou část pokryje evropská dotace. Původní projekt počítal s částkou až 120 milionů. Takové však byly ceny v roce 2009. "Firmy dnes bojují o přežití, jedou na krev a spokojí se i s nulovými zisky," vysvětlil rozdíl Jaroslav Parolek.

Břeclavští doufají, že pohodlné autobusové nádraží bude obyvatele motivovat k častějšímu používání městské hromadné dopravy.

"Nový terminál je jeden z kroků potřebných ke zlepšení dopravy ve městě," řekl starosta Oldřich Ryšavý. Pětadvacetitisícová Břeclav je dlouhodobě dopravně přetížená. Na silnicích se tu potkávají obyvatelé z regionu s početným davem osobních i nákladních aut projíždějících do Rakouska nebo na Slovensko.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.