Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Karle, projeď to. Závodník Abraham učil strážníky, jak řídit skútr

  16:20aktualizováno  16:20
Veselá nálada i pokrčení rameny nad sraženým kuželem. V takovém duchu se nesl pondělní trénink městských policistů v jízdě na skútrech pod dohledem superbikového závodníka Karla Abrahama a testovacího jezdce Karla Táborského.

Byl to první kurz na skútrech, který strážníci na Masarykově okruhu absolvovali. Vybraná osmnáctka skútry ovládá a běžně je v práci používá, přesto nebyla jízda všech zúčastněných dokonalá - několik jezdců srazilo kužely a za řídítky skútru si nebyli jistí.

Fotogalerie

Trénink měl strážníky více připravit na nečekané momenty na silnicích, kdy musí například prudce zabrzdit.

„Jsou to situace, které je mohou potkat právě ve městě, například když matka vystrčí kočárek do silnice,“ podotkl mluvčí Městské policie Brno Jakub Ghanem.

Jedna z lekcí instruktorů se věnuje krizovému brzdění.

„Krizové brzdění je v městském provozu velmi důležité. Musí se zabrzdit oběma brzdami co nejvíc, ale zároveň nesmí dojít k zablokování předního nebo zadního kola,“ přiblížil Karel Abraham, který jezdí na superbiku mistrovství světa.

Výcvik působil trochu komicky ve srovnání s trénujícími motorkáři na okruhu opodál, jejichž stroje se vždy jen mihly. Strážníci v úseku s kužely jízdu z padesáti kilometrů v hodině výrazně snížili. A krátký slalom projížděli někteří téměř krokem.

„Trénink je určený pro bezpečný pohyb v městském provozu a manévry v pomalé rychlosti,“ vysvětlil Ghanem.

Ať se nám to nezvrhne v závodění, velí instruktor

Instruktor policisty rozdělil do tří skupin po šesti lidech. „Každý si to v klidu projedete, pak budete kličkovat, další kolo to zopakujete. Nechte si mezi sebou rozestupy, ať se nám to nezvrhne v závodění,“ velel testovací jezdec Karel Táborský.

Závodníky, kteří trénovali na velké dráze, se strážníci neměli inspirovat. „Předjíždět se můžete jenom na rovince, nebo si zastavte a nechte druhého odjet. Prvních šest lidí pojďte na to,“ volal instruktor.

Karel Abraham okruh vždy projel před strážníky. „Karel vám to ukáže. Podívejte se pozorně, jak to projede. Karle, projeď to, koriguj si to přes zadní brzdu,“ křikl Táborský.

Další kurzy budou následovat

Vyhýbání se překážkám patří k nejobtížnějším manévrům na silnici. „Nejtěžší je kličkování mezi kužely a zatáčení. Musí se mezi nimi projíždět pomalu a opatrně. Jsem u městské policie sedmnáct let a je to můj první kurz, i když na skútru normálně jezdím. Díky kurzu bych se v řízení skútru měla zdokonalit,“ uvedla strážnice Marta Jará.

Automotodrom vyučuje jízdu na motorkách už delší dobu. „Učili jsme policisty, strážníky i vojenskou policii. Potom jsme přešli ke skútrařské motoškole, a na skútrech poprvé učíme jezdit i strážníky,“ objasnil Abraham.

Kurzy na skútrech se pro městské policisty na Masarykově okruhu stanou pravidelnými. „Pondělky jsou zde volné, spolupráce s městskou policí tedy bude určitě pokračovat,“ sdělila ředitelka Automotodromu Ivana Ulmanová.

Brněnský okruh však běžně hostí také školení na velkých motocyklech nebo trénování rychlé jízdy v autech.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.