V srpnu ve Dvořákově ulici přibude pobočka sítě špičkových podniků Lokál. „Sázíme na kuchyni, která má kořeny. Pověstný smažák nemusí pocházet z firitézy plné přepáleného oleje. Jde ho udělat pěkně na másle,“ konstatoval Janko Martinkovič, jenž už vede ceněnou brněnskou rybí restauraci Koishi.
Lokál otevře přímo naproti oblíbenému Baru, který neexistuje. A právě okolí je podle představitelů franšízy, jež si zakládá na poctivé české kuchyni a opečovávaném plzeňském pivu, při výběru lokalit zásadní. Restaurace doplní „brněnskou Stodolní“, která se v okolí Jakubského náměstí postupně vytvořila.
Nová restaurace s 500 místy
Další už tradiční oblastí je ulice Veveří. Tam podniky Franz nebo Cattani nedávno doplnila restaurace Simplé pyšnící se molekulární kuchyní. V květnu společnost Tripoli na náměstí Svobody otevřela největší restauraci v Brně. Ve třech poschodích Zlaté lodě se posadí na pět set lidí.
„Brno se v gastronomii začíná přibližovat Praze. Neměli jsme žádnou reklamu, a přesto je návštěvnost dobrá. Okolní nové podniky v centru pro nás nejsou konkurencí, ale přilákají do centra další lidi,“ konstatovala Věra Kovačová z Tripoli.
Se Zlatou lodí má firma velké plány. Podnik nabízí pivo z tanku, šedesátku míchaných nápojů a v podzemí klub, kam se lidé mohou přesunout po zavírací době vrchních pater. Firma má podnik například i v brněnské Vaňkovce. Získat velký prostor v centru byl podle ní logický krok. Náměstí Svobody přitom ožilo i kvůli tomu, že zde o kousek vedle přibyla nová cukrárna.
Maso na hamburger si zákazník vybere
Na Moravském náměstí úspěšně funguje řeznictví a občerstvení v jednom DeguŠtace. Rychlé jídlo tu pojímají jinak. Zákazník si ukáže na řeznický pult, kde je vyloženo to nejlepší maso z ekofarem, na konkrétní kus - a za okamžik už se hamburger či steak dělá.
O kousek dále, v Rašínově ulici, je od minulého týdne prodejna pravých Olomouckých tvarůžků. „Prodejnu si vyžádali sami Brňané. V obchodních řetězcích sice Olomoucké tvarůžky prodávají, ale kvůli místu v regálech vždy maximálně dva či tři druhy. V podnikové prodejně jsou k dispozici v řadě kombinací tvarů či koření, navíc nabízíme i sortiment firem, které Olomoucké tvarůžky zpracovávají a vyrábějí například tvarůžkové klobásy, pomazánky nebo pečivo,“ vysvětlila Ivana Plachá ze společnosti A. W., výrobce originálních Olomouckých tvarůžků s tradicí od roku 1876.