Od 1. ledna se začíná jezdit méně spojů a DPMB zrušil také zastávku Kolejní, kde vystupovali studenti bydlící na kolejích. Teď musí buď využít autobus číslo 81 nebo se vydat od konečné zastávky tramvají 12 a 13 po asi 400 metrů dlouhé cestě do kopce.

Od 1. ledna se začíná jezdit méně spojů a DPMB zrušil také zastávku Kolejní, kde vystupovali studenti bydlící na kolejích. Teď musí buď využít autobus číslo 81 nebo se vydat od konečné zastávky tramvají 12 a 13 po asi 400 metrů dlouhé cestě do kopce. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Studenti vyhráli. Autobus se vrátí na Kolejní

  • 27
Studenti z Palackého kolejí a obyvatelé okolních ulic si zřejmě vybojovali obnovení autobusové zastávky Kolejní pro linky 53 a její noční napodobeniny 99 v Králově Poli.

Radní změnili názor mimo jiné poté, co se za studenty přimluvil u primátora rektor i kvestor Vysokého učení technického v Brně.- čtěte Zrušená zastávka Kolejní ušetří brněnskému dopravnímu podniku čtyři miliony

Vysokoškoláci musejí v posledních týdnech chodit zhruba půl kilometru pěšky z tramvajové zastávky Technologický park. Problémy mají hlavně večer, protože je v šeru čeká cesta do kopce přes lesík.

Objevily se případy zranění, když studenti na nevydlážděném chodníku spadli s plnými zavazadly. Obyvatelé kolejí navíc tvrdí, že v lese nedávno přepadli bezdomovci dvě osamělé dívky a ukradli jim kabelky.

Změna jízdního řádu přijde nejdříve začátkem února, přičemž vedení univerzity podalo pozměňovací návrhy na začátku ledna. Změnu musí podle vedoucího odboru dopravy Vladimíra Bielka schválit radní.

To se ovšem studentům nelíbí. "Za průtahy stojí velmi laxní přístup některých úředníků, konkrétně pana Bielka. Jsou nám všichni nakloněni, ale má to na starosti člověk, o kterém se ví, že dělá věci pomalu," kritizuje Tomáš Krejbich z Akademického senátu technické univerzity.

Vedoucí odboru něco podobného popírá. "Když někde přidáme, jinde musíme zákonitě ubrat. Tady se navíc musí vyřešit i otázka zajištění zimní údržby. Teď mám připravenou analýzu, v pondělí se sejdu se zástupci univerzity, doladíme detaily, a pak to může jít ke schválení radě," brání se Bielko.

Proč tak pomalu?

Také kvestor Vysokého učení technického Vladimír Kotek si myslí, že by šéf dopravního odboru mohl vše stihnout rychleji.

"Neumím to asi úplně objektivně posoudit, myslím si ale, že technické záležitosti by se se vším všudy daly vyřešit během maximálně osmi dnů. Nejsou zde zapotřebí žádné složité analýzy," míní kvestor.

Nyní bude tlačit na co nejrychlejší řešení. "Každý den je pro nás velkým rizikem, co vše se může stát. Zvláště v tomto období, kdy se stmívá okolo šestnácté hodiny. Už se mi doneslo, že před čtrnácti dny někdo u kolejí přepadl studentku," dodal Kotek.

Naráží na případ, o kterém teď obyvatelé Palackého kolejí debatují: přepadení dvou studentek bezdomovci.

"Když jde člověk po úzkém chodníčku ze zastávky na koleje, tak je tam na levé straně křoví, není tam nic vidět. Je to tam nepříjemné a prý se tam schovávají bezdomovci a čekají, až tam půjde nějaká studentka sama. Dvě holky tam někdo večer přepadl a ukradl jim kabelku," tvrdí student VUT Lukáš Labudek.

Policie nic takového nepotvrdila, o bezdomovcích v této lokalitě však ví. Především kvůli chatové oblasti, která odsud není daleko.

"O výskytu bezdomovců víme, žádné přepadení nám ale nikdo neoznámil. Bylo by proto dobré, kdyby lidé přepadení hlásili, protože víme o všech místních bezdomovcích a známe jejich totožnost," uvádí mluvčí jihomoravských policistů Andrea Procházková.

Zajímavostí je, že změnu v jízdním řádu podpořil jako zastupitel i jeden člen Akademického senátu VUT Jiří Spousta (Brno 2006). "O problému jsem se dozvěděl až posléze. Hlasoval jsem tak, protože jsem členem koalice a hlasovalo se pro celý balík změn. Případné změny ve prospěch studentů však podpořím," hájí se Spousta.