Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Styl a Kabo představí módu pro plnoštíhlé, letos ale jen pro obchodníky

  17:55aktualizováno  17:55
Na brněnském výstavišti v úterý začínají veletrhy módy Styl a Kabo. Během tří dnů se v Brně představí sedm set osmdesát značek z osmnácti zemí. Pořadatelé letošního ročníku se rozhodli vsadit na díru na trhu - nadměrné velikosti.

V Brně začaly veletrhy Styl a Kabo, letos se zaměří na módu pro plnoštíhlé. Ilustrační foto | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

"Přes čtyřicet procent české populace se nachází ve velikostních rozměrech čtyřicet dva a výše. Naopak nabídka obchodníků je v tomto směru pouze pětiprocentní," vysvětlila ředitelka projektů veletrhů Gabriela Vargová, co vedlo k volbě tématu. Na výstavišti se tak letos představí čtyřicet značek specializujících se na plnoštíhlé zákaznice.

Mužská část populace má však smůlu. "Našli jsme i obchody, které nabízejí pánskou konfekci nadměrného zboží. Bohužel se jednalo o malé obchodníky, kteří si nemohli dovolit na několik dní zavřít obchod a postavit si na veletrhu stánek," vysvětlila Vargová.

Veletrhy budou navíc doprovázet módní přehlídky plnoštíhlých modelek v šatech větších velikostí. Jejich součástí bude i kolekce Oversize Femme Fatale, vytvořená studenty brněnské střední uměleckoprůmyslové školy.

Běžný smrtelník se půvabům korpulentních modelek obdivovat nemůže. Oproti minulosti není letošní ročník určen veřejnosti, ale pouze obchodníkům z módní branže. Podle Vargové se model veletrhů bez účasti veřejnosti osvědčil. Zástupci firem mají více klidu na projednání budoucích zakázek.

Rodiče častěji kupují obuv, která dětem neublíží

Součástí veletrhu Kabo bude mimo jiné i udělení certifikátu Žirafa, kterým Česká obuvnická a kožedělná asociace označuje kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuvi. Značku letos pro své modely získá i židlochovická firma Beďa.

"Děti třeba už od devátého roku mají ploché nohy a různé plísně. Tím to ale jen začíná a v dospělosti pak řeší problémy se zády a klouby. A to je zapříčiněno tím, že od dětství nosily nevhodnou obuv," vysvětlila majitelka firmy Marie Bedřichová, proč se v rodinném podniku o pětačtyřiceti zaměstnancích rozhodli vyrábět obuv, která splňuje přísná a nadstandardní kritéria.

Sázka na kvalitu se ale podle ní vyplatila. "Rodiče na to začínají slyšet. Vyžadují certifikaci a vyhledávají prodejny, které výrobky Žirafa mají," dodala Bedřichová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihomoravský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Experti našli řešení, jak ulevit řidičům u Černé Hory. Most podepřou

Lidem z Černé Hory se alespoň na pár měsíců částečně uleví. Dvoutisícový městys na Blanensku totiž poslední týdny zažívá dopravní nápor. Po úzké ulici zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.