Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší supersporty světa prosviští Masarykovým okruhem

  8:37aktualizováno  8:37
Tento víkend bude patřit automotodrom v Brně nejrychlejším automobilům na světě. Sjedou se na Mezinárodní sraz sportovních aut, kde bude k vidění Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador nebo Gumper Apollo.

Milovníci rychlých aut se o tomto víkendu vypraví na Masarykův okruh. Čeká je Mezinárodní sraz sportovních aut. (Ilustrační snímek) | foto: Bugatti

Okruh v Brně se v sobotu a neděli stane místem s největší koncentrací sportovních aut ve střední Evropě. Kromě závodu čeká návštěvníky i atraktivní soutěž o nejlepší zvuk sportovního vozu. O vítězi rozhodnou právě diváci, kterým se jednotlivé supersporty předvedou v prostoru cílové rovinky.

Na mezinárodní akci se představí i veyrony vlastněné českými majiteli. Třeba stříbrnomodrý exemplář podnikatele a automobilového závodníka Richarda Chlada.

Jeho vůz je bez poskvrny. Jiní majitelé, testovací jezdci nebo závodníci ale už takové štěstí neměli, jak dokazují videa, která se stala hitem na internetu.

Nejpomalejší nehoda Bugatti Veyron

Je to opravdu paradox. Máte auto, které dokáže jet přes 400 kilometrů v hodině, ale nabouráte ho při couvání rychlostí tři kilometry za hodinu. Nehodu, kterou na mobil zachytili kolemjdoucí, odnesl jen nárazník, majitel má ovšem z ostudy kabát. Video je totiž na internetu poměrně populární a najdete ho nejčastěji pod hanlivým označením "nejnudnější bouračka všech dob".

Nejdražší nehoda

Mnohem hůř dopadl kus z extra série Grand Sport s výrobním číslem 001. Vůz byl vydražen majitelem údajně za 2,9 milionu dolarů na aukci v Pebble Beach a jezdil po francouzském Saint Tropez. Osudným se mu stala údajně brána přímořského sídla majitele. Vzhledem k tomu, jak auto po nehodě dopadlo, určitě do brány nenajížděl krokem. Video majitel nejspíš bude mít, veřejně se s ním ale nepochlubil.

První nehoda

Z kategorie hloupých bouraček je určitě i ta, která se stala továrnímu testovacímu pilotovi Bugatti na předváděcí akci ve Francii. Bugatti tehdy teprve startovalo produkci auta, takže jde pravděpodobně o první nehodu Veyronu vůbec. Kuriózní je i to, že v tomto případě neboural s autem žádný milionář. Otázkou zůstává, jestli škodu testovacímu šoférovi strhli z platu.

První "totálka"

Prvního Veyrona na odpis má na svědomí pravděpodobně řidič z britské Surrey. Za totální zkázu může jeden z bratrů Soniových. Buď majitel auta – v době nehody jednačtyřicetiletý podnikatel Kumar, nebo jeho o dva roky mladší bratr Ajay.

V úseku, kde je povolená čtyřicetimílová rychlost (asi 65 km/h), jelo auto kolem sto mil (160 km/h). Vůz nejdřív narazil do Opelu Astra a odrazil se od něj mimo silnici. Oficiálně se k nehodě přiznal Kumar, nicméně pravděpodobnější je, že řídil Ajay. Podle svědků, kteří k nehodě dorazili až poté, co oba muži z vraku vystoupili, Kumar Ajayovi nepříčetně nadával.

Pojistný podvod

Je překvapivé, kolik nehod Veyronů je natočeno. Když zvážíme, že po světě jezdí – nebo spíš jezdilo – jen něco přes 400 exemplářů, je to asi světový rekord. Abyste ale viděli a ještě k tomu natočili nehodu Veyronu v běžném provozu a ve vysoké rychlosti, to už chce pořádnou porci štěstí.

To se poštěstilo neznámému autorovi, který si v Texasu v roce 2011 natáčel Veyron jedoucí po souběžné silnici. Auto řízené milionářem Andym Housem na zcela rovném úseku sjelo ze silnice rovnou do bahnité vodní nádrže.

Video se stalo rychle hitem internetu, jen na YouTube jej vidělo kolem pěti milionů lidí. Majitel vypověděl, že se lekl nízko letícího pelikána a strhl řízení. Úřady ovšem House auta obvinili z pojistného podvodu, s Veyronem sjel podle nich do vody naschvál.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.