Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zakladatel Slevomatu rozjíždí další službu v Brně. Přivezl ji z Prahy

  19:00aktualizováno  19:00
Už nejen nákupy v supermarketech či ve večerkách. Brňané čím dál častěji využívají třetí možnost, jak naplnit ledničku. Stačí několik kliků a nákup stojí přede dveřmi. Před dvěma lety službu v Brně spustilo Tesco, teď z Prahy dorazila konkurence v podobě Rohlik.cz. MF DNES se proto rozhodla obě služby otestovat.

Internetový podnikatel Tomáš Čupr | foto:  Petr Topič, MAFRA

Rohlik.cz hlásí za první dny brněnského provozu solidní zájem.

Jídlo přes počítač

Test MF DNES

TESCO 

Nákup odpovídal seznamu. Jde objednat jeho přivezení mezi 8.00 a 22.00, stačí naskládat zboží do webového košíku do 23. hodiny předchozího dne. Platí se kartou. Kvalita zboží (zejména ovoce a zeleniny) byla lepší než v obchodním domě. Oblečení nebo obuv přes web koupit nelze. Pokud zrovna není na skladě žádané zboží, vymění je pracovníci za zboží podobné ceny a kvality. Změny jsou při přebírání uvedeny na seznamu zboží, navíc jsou tyto věci v tašce jiné barvy.

ROHLIK.CZ

Nákup odpovídal seznamu, objednávka dorazila vždy do 90 minut od objednání. Předtím přišla SMS s časem doručení. Platí se hotově nebo kartou. Nákup byl rozdělený do několika tašek se jménem člověka, který ho balil. Objednali jsme i zmrzlinu, kterou přivezli chlazenou ve speciálním boxu. Kvalita objednaného ovoce byla na velmi dobré úrovni.  U pečiva si lze vybrat několik druhů, které firma rozpeče přímo pro konkrétního zákazníka.

„Už nyní v Brně vyřídíme kolem stovky objednávek denně. Rozjezdu pomáhá extrémně horké počasí, kdy se málokomu chce trávit čas v supermarketu a tahat se s těžkými nákupy,“ konstatoval Tomáš Čupr.

Jeho společnost slibuje dovoz nákupu po městě do 90 minut. V případě Teska je nutné objednat zboží den dopředu. Ale na rozdíl od Rohlik. cz mohou službu využít zákazníci daleko za Brnem - od Boskovic po Hodonín.

Za potraviny zaplatí to samé jako v kamenných obchodech a pro internetové nakupování platí i letákové akce.

Dovoz stojí od 0 do 99 korun

Pokud Brňané zvolí Rohlik.cz, dostanou potraviny z hypermarketu Makro či řetězce farmářských obchodů Sklizeno. V nabídce je i drogerie nebo potřeby pro domácí zvířata, jež firma odebírá od drogerie Teta a obchodu Pet Center.

Novým zákazníkům garantuje měsíc dopravu zdarma. Potom dovoz stojí 0 až 99 korun, podle cílové adresy. Tesco si za dovážku účtuje 49 až 99 korun v závislosti na denní době doručení. V obou případech si zákazník předplácí donášku až ke dveřím, bez ohledu na patro.

Není přitom vyloučené, že Tesco a Rohlik.cz budou brzy mít další konkurenci. V Praze od jara fungují Koloniál.cz a Košík.cz.

 „On-line prodej potravin je budoucnost. Záleží ale také na ceně. Nedokážu si představit, že se tento způsob nakupování nějak významně rozšíří mezi seniory, kteří jsou na ceny citlivější,“ okomentoval analytik ze společnosti Cyrrus Tomáš Menšík.

Kamenný obchod lidé vnímají i jako kontaktní místo

Internetové obchody jsou rivaly těch kamenných. Ale například Miloš Škrdlík, šéf maloobchodní sítě Brněnka, která sdružuje více než dvě stovky prodejen, se nebojí.

„Díl zákazníků, kteří budou toto využívat, v Brně je. Ale je to nepatrný zlomek. Ve výsledku se nás to nedotýká. Drtivá skupina našich zákazníků bude chodit dále. Jde o lidi, kteří bydlí v okolí samoobsluhy. Obchůdek vnímají i jako kontaktní místo,“ konstatoval Škrdlík.

Průměrné nákupy v obchodech na ulici jsou podle něj sice menší, nikoliv rodinné, ale zase jsou o to častější. A lidé tu navíc najdou i další služby, třeba bankomaty.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.