Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vila Tugendhat jako suvenýr. Brno přemýšlí, jak zlepšit služby turistům

  11:14aktualizováno  11:14
Zájemci o návštěvu podzemí, které Brno inzeruje jako jeden ze svých největších taháků, zaplatí 160 korun za vstup do labyrintu pod Zelným trhem. U pokladny v kostnici u sv. Jakuba po nich budou ale chtít dalších 140 a v Mincmistrovském sklepě si musí připravit ještě 80 korun. V součtu 380 korun.

Zahraniční turisté by si v budoucnu mohli z Brna jako suvenýr odvézt třeba zmenšený model slavné vily Tugendhat. | foto: Archiv Grand Prix Architektů

Čtyřčlenná rodina, i pokud na všech místech využije rodinnou vstupenku, zaplatí za půldenní výlet jen na vstupném přes tisícovku.

Třeba právě to chce změnit nová ředitelka Turistického informačního centra (TIC) Jana Tichá Janulíková, která ve funkci nahradila kontroverzní Petru Kačírkovou. Řešení nese prozatímní název Turistická karta, ač bude určená i Brňanům.

Cílem je odlišit se od Karty Brňana, kterou odstartoval někdejší starosta Brna-střed Libor Šťástka. Jeho projekt ale nikdy naplněn nebyl.

„Karta by lidem měla nabídnout a pomoci koupit přesně to, co je zajímá. Na internetu si jednoduše vyberou a sestaví itinerář výletního balíčku,“ konstatovala Janulíková.

Turistická karta by přitom podle plánů vedení města měla přinést svým nositelům úspory napříč Brnem.

„Dokázala bych si představit, že by se její možnosti vztahovaly na všechny městské služby, ať už je to veřejná doprava, či městská sportoviště,“ uvedla radní Brna pro turismus Petra Rusňáková (ANO).

Připouští ale, že zavést kartu v podobné šíři bude komplikované kvůli koordinaci všech zapojených institucí. Řada z nich navíc městu nepodléhá.

„Moravská galerie je zřizována ministerstvem kultury. TIC by ale měl pomáhat všem institucím bez ohledu na zřizovatele. V případě karty se samozřejmě bude muset vyřešit, jak si jednotlivé instituce budou účtovat tržby. Ale to je už jen technická věc,“ konstatoval například šéf Moravské galerie Jan Press.

Suvenýry? Turisté zatím z prodejny odcházeli rozpačití

Pro je i ředitel Muzea města Brna, sídlícího na Špilberku, Pavel Ciprian. Pokud nápad nesníží příjmy muzea ze vstupného.

Janulíková je teď ve funkci šest týdnů. A řeší například i brněnské suvenýry. Zatím většinou turisté odcházeli z prodejny v Radnické ulici rozpačití. TIC přiznává, že má na skladech například krabice triček, které se nedaří za šest set korun prodat.

„Chceme spolupracovat s Fakultou výtvarných umění. Talentovaní mladí lidé nám můžou pomoci. Zahraniční turisté si chtějí odvézt malou vilu Tugendhat, Petrov, hrášek, na kterém zkoumal dědičnost Gregor Johann Mendel. Nic takového tady není,“ uvedla Janulíková.

TIC chce zároveň vyřešit změť poboček v Radnické ulici – oddělená je teď prodejna suvenýrů, předprodej vstupenek, informační centrum a navíc ještě je vedle centrum Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava.



Deník pracující matky
Deník pracující matky

Jaké to je, když jde žena do práce a otec zůstává doma.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.