Sloupsko-šošůvské jeskyně - Moravský kras. (11.8.2006)

Sloupsko-šošůvské jeskyně - Moravský kras. (11.8.2006) | foto: Lubomír Budín

Turistické atrakce na jižní Moravě spojily své síly

  • 1
Zajímavé turistické cíle na jižní Moravě začnou spolupracovat, aby dohromady lákaly návštěvníky. Vybraná místa navíc získají také záruku kvality, o což se postará projekt Top-výletní cíle pod záštitou Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Podobná spolupráce existuje v sousedním Dolním Rakousku od roku 2004.

"Již delší dobu jsme sledovali, jak je projekt Top-výletní cíle Dolního Rakouska úspěšný, a rádi budeme profitovat ze zkušeností tohoto partnera i na jižní Moravě," uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Zuzana Vojtová.

O nálepku kvality v cestovním ruchu se zatím uchází patnáct turisticky atraktivních míst v kraji, například zámky Lednice, Lysice či Valtice, Moravské zemské muzeum v Brně, Mendelovo muzeum genetiky v Brně, Moravský kras nebo brněnský Automotodrom.

Turisté v Lednici.

"Již v dubnu jsme vytipovali zajímavá místa, ta pak musí splnit celou řadu kvalitativních kritérií, aby mohla být označena jako Top-cíle," řekla Vojtová. Tato kritéria zahrnují návštěvnost, kvalitu služeb, poskytování informací v cizích jazycích, zázemí pro turisty a doprovodnou infrastrukturu.

"Od zařazení mezi Top-cíle si slibujeme hlavně propagaci méně známých objektů Moravského krasu, jako je například jeskyně Výpustek nebo Sloupsko-šošůvské jeskyně," vysvětlila Eva Hebelková ze Správy jeskyní Moravského krasu. "Také bychom chtěli návštěvníky nalákat do nově otevřené jeskyně Balcarka," dodala.

Nejdůležitějším důvodem projektu je podle Jiřího Blažka z Muzea města Brna zvýšení návštěvnosti. "Hrad Špilberk, kde Muzeum města Brna sídlí, je významný turistický cíl a my chceme přilákat návštěvníky nejen do kasemat, ale i do ostatních částí hradu," uvedl Blažek.

Podle zkušeností z Rakouska by se tento cíl mohl naplnit. "V roce 2004, kdy jsme s projektem začínali, jsme měli třicet tisíc návštěvníků, v minulém roce to už bylo jednačtyřicet tisíc," řekl Reinhold Griebler ze zážitkového sklepu Retzer Erlebniskeller.

Pod značkou Top Jižní Morava - výletní cíle budou tedy návštěvníci moci poznat kvalitní a zajímavé turistické atrakce. Podle Zuzany Vojtové z Centrály cestovního ruchu jižní Moravy budou potom Top-cíle pracovat na společné prezentaci a vzájemně doporučovat návštěvu ostatních míst na společných letácích a dalších reklamních materiálech.

"Také se budeme snažit o příhraniční spolupráci s Dolním Rakouskem," doplnila Vojtová. V Dolním Rakousku se takto společně prezentuje čtyřicet Top-cílů. "Každý rok se zástupci těchto míst scházejí a vyměňují si informace, jednou za rok se také koná kontrola kvality výletních míst," sdělil Reinhold Griebler.