Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Turisty lákají na jižní Moravě stále stejná místa, v kraji je však nic nezdrží

  16:06aktualizováno  16:06
Studená propast Macocha a okolní jeskyně na severu jižní Moravy a slunný Lednicko-valtický areál na jihu kraje. To byla dvě největší lákadla pro statisíce turistů, kteří do regionu loni zavítali. Na třetím místě se umístil zábavní Dinopark ve Vyškově.

Zahájení turistické sezony v Moravském krasu proběhlo dnes na nádvoří pivovaru v Černé Hoře. Tam se sešlo několik set turistů s různými klikami, kterými pomyslně otevřeli turistickou sezonu. | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Vyplývá to z nového žebříčku nejnavštěvovanějších atrakcí agentury CzechTourism, který má MF DNES k dispozici.

V desítce nejvíce navštěvovaných zajímavostí České republiky však jižní Morava nefiguruje ani jednou. A nemá zastoupení ani v nejnavštěvovanějších památkách, galeriích, muzeích nebo zoologických zahradách.

Táhnou i sklípky

Zato kategorii "Příroda" suverénně vedou jeskyně v Moravském krasu se 359 862 návštěvníky za rok 2008. Oproti předchozímu roku však zájem mírně poklesl.

V kategorii Hrady a zámky předběhl lednický zámek jen oblíbený zámek v Českém Krumlově. Ten lednický se tak díky 331 013 návštěvníkům umístil hned na druhém místě. Počet příchozích je navíc oproti předchozímu roku vyšší.

"Žebříček ukazuje jen prvních několik pozic. Na jižní Moravě rozhodně nejsou zajímavá jen tato tři místa, je jich mnohem víc, třeba cyklostezky nebo oblíbené sklípky," vysvětlil Filip Remenec z agentury CzechTourism.

Na jižní Moravu podle něho cestují turisté houfně. "Vyplývá to i ze statistiky z roku 2008, kdy byl tento kraj po Praze a Karlovarském kraji nejnavštěvovanější," dodal Remenec.

Pro turisty je toho málo

Objevují se ovšem i názory, že jižní Morava dělá pro turisty málo.

"Zahraničním turistům se obecně do regionů vůbec nechce, většina jich jede jen do Prahy. A i českému turistovi už nestačí jen pobyt v penzionu, chce třeba půjčit kolo, loďku nebo si zajít na dobrou večeři. Konkrétně jižní Moravě třeba chybí lokální gastronomické speciality," uvedl nedávno pro MF DNES prezident Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura. - čtěte Okamura: Ohňostroj, velkolepá akce na nic. Ta turisty nepřivede

Turisté tak možná přijedou "na otočku" do Moravského krasu nebo zavítají do Lednice, v kraji ovšem déle nezůstanou.

"Jen víno je tady neudrží, chtějí i relaxační zázemí," řekl Okamura. Kraj by podle něho měl podpořit takové projekty, které rozvoji cestovního ruchu pomohou.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihomoravský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Hvězda hasičských závodů v Los Angeles Petr Moleš. Muž sloužící ve Vyškově se z...
Do Los Angeles jel bez ambicí, vrátil se jako nejlepší hasič světa

Se třemi zlaty a titulem absolutního vítěze soutěže Ultimate Firefighter, tedy jako nejlepší hasič světa, se vrátil Petr Moleš ze Světových policejních a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.