Dvě tramvaje se ráno srazily na zastávce.

Dvě tramvaje se ráno srazily na zastávce. | foto: Miroslav Strnad

Úterní srážku tramvají na Vídeňské ulici v Brně nejspíš zavinil řidič

  • 6
Pětice cestujících, kteří se zranili při úterní srážce tramvají na Vídeňské ulici, je z nemocnice doma. V péči lékařů zatím ale dál zůstává řidič. Ten s největší pravděpodobností nehodu, při které se srazily dvě tramvaje, způsobil.

Proč se nehoda stala, zjišťují odborníci Dopravního podniku. Odpovědět by jim měla černá skříňka, která je v každé tramvaji.

"Nehoda se zatím prošetřuje, příčinu srážky zatím neznáme. Čekáme také, až budeme moci vyslechnout řidiče," řekl Jan Kučera z Drážní inspekce, která věc předala Dopravnímu podniku.

srážka tramvají

Více o úterní srážce dvou tramvají na Vídeňské ulici v Brně čtěte - ZDE.

Nehoda se stala v úterý ráno. "Nízkopodlažní tramvaj číslo šest se rozjížděla ze zastávky. Náhle však do ní zezadu narazila přijíždějící tramvaj číslo dvě," popsal srážku Kučera.

Hodinu byl tramvajový pás neprůjezdný. "Byla to celkem ojedinělá nehoda," shodují se Kučera a mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Tramvaje totiž do sebe narazily ze zadu a v zastávce.

Třiatřicetiletý řidič zatím leží ve Fakultní nemocnici v Brně. Při nehodě se totiž zranil na hlavě, hrudníku a poranil si i nohy. Do Fakultní nemocnice a do brněnské Úrazové nemocnice převezli záchranáři čtyři zraněné. "Do nemocnice během dne došli i další dva cestující," upřesnila mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Mrázová.

Brzdy tramvaje jsou v pořádku, tvrdí inspekce

Brněnský dopravní podnik ve spolupráci s Drážní inspekcí už provedl zkoušku brzd tramvaje, která do té před ní narazila. "Ta ukázala, že jsou zcela v pořádku," uvedl Kučera.

Další důležité informace o nehodě může přinést i černá skříňka. Tou jsou vybaveny všechny moderní vozy brněnského dopravního podniku. Černá skříňka by měla vyšetřovatelům odkrýt další informace o tom, co se s tramvají před nehodou dělo.

Zkouškou brzd však vyšetřování nekončí. "Vozidlo musí projít ještě dalšími prověrkami. Až pak budeme schopni říct a určit, kdo a co nehodu způsobil," řekla Pohanová.

Na dopravním podniku tak teď čekají, až bude opravena kabeláž tramvaje. Ta je totiž po havárce úplně zničená. Nehodu s největší pravděpodobností zavinil řidič.

"Vozy, které denně po městě jezdí, pravidelně kontrolujeme a opravujeme," popsala mluvčí Pohanová. Každá nehoda vozidla patřícího dopravnímu podniku se pokaždé důkladně prošetřuje. Přímo na místo srážek vždy vyjíždějí technici a pracovníci drážní inspekce.

"Ti v terénu provedou prohlídku a vše pečlivě zdokumentují," uvedla Pohanová. Následně je vůz odtažen do vozovny, kde jej technici a inspektoři dále zkoumají.

"Většinou jsou vozy schopné jízdy a do vozovny dojedou samy. Není-li tomu tak, vůz tam musíme odtáhnout," popsala postup vyšetřování Hana Pohanová. Technici pak na vozu pracují do té doby, než zjistí příčinu nehody.

Škoda na tramvaji se vyšplhala až do milionu

Ještě v úterý, v den srážky, se škody způsobené na obou vozech odhadovaly maximálně na čtyři sta tisíc korun. Podle Pohanové je to ale mnohem horší.

"Na místě se většinou zdá, že nehoda nebyla tak vážná. Až když se vůz podrobně prozkoumá, je možné vyčíslit škodu," uvedla mluvčí.
Ta se v tomto případě vyšplhá až do výše jednoho milionu korun.

Prokáže-li vyšetřování chybu řidiče, čeká jej postih. Záleží na rozsahu jeho pochybení a okolnostech dopravní nehody. "Řidič, který nehodu způsobí, může v nejhorším případě přijít i o oprávnění řídit tramvaj," sdělila Pohanová. Dopravní podnik po takovémto řidiči může požadovat i náhradu škody.