Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadšení dětí, nepochopení rodičů. Youtubeři zaplnili výstaviště v Brně

  19:35aktualizováno  19:35
Jirka Král, Gogo, Teri Blitzen, Shopaholic Nicol, Fallenka nebo holky z A Cup Of Style. Jména, která dospělým moc neříkají, zato děti o nich ví první poslední. Tisícovky z nich přivítaly své oblíbené youtubery v pátek odpoledne na brněnském výstavišti na festivalu Utubering s takovým nadšením, jako kdyby v 60. letech přijeli Beatles.

Na výstavišti se letos konaly dvě velké akce zároveň. Na Majáles mířili hlavně vysokoškoláci, zatímco děti v doprovodu svých rodičů mnohem více než kapely zajímaly jejich oblíbení čeští a slovenští youtubeři. Festival Utubering se konal minulý týden už podruhé v Praze, letos se jej pro velký úspěch rozhodli uspořádat i v Brně.

„Ačkoli by to neměla být pravda, přijde mi, že je tady víc lidí než v Praze. Určitě mnohem víc křičí,“ pochvaloval si atmosféru jeden z nejslavnějších českých youtuberů Jirka Král, který natáčí sám sebe hlavně při hraní počítačových her. Podle orgranizátorů na brněnský Utubering dorazilo necelých 10 tisíc návštěvníků.

Fotogalerie

„Nálada mě tady baví. A i když se ke všem youtuberům nedostanu, aspoň je můžu vidět naživo. Jak se chovají doopravdy a nejenom na videích,“ zářila nadšením čtrnáctiletá Vendula Gejdošová, která se nejvíc těšila na Teri Blitzen.

Každý z Youtuberů měl svůj stánek, kde se s ním mohli jeho fanoušci vyfotit nebo si koupit suvenýry od placek přes knížky až po tkaničky do bot. U dalších stánků rodiče mohli rovnou své děti zapsat na letní tábory na téma počítačových her.

Vůbec největší frontu děti stály na Goga. Slovenského youtubera, který má dnes přes milion odběratelů. Na fotku s ním ve stánku naaranžovaném jako garáž, v níž dříve natáčel svá videa, si byly ochotné počkat i tři hodiny. To jejich rodiče dali přednost stánkům s pivem. Otrávené výrazy v jejich obličejích střídalo naprosté nepochopení.

S těmi, kdo si za vstupenku připlatili, se internetové hvězdy fotily ve VIP zóně. Své autogramy ale youtubeři nerozdávali. „Fotky jsou rychlejší, na podpisy není čas,“ vysvětloval Jirka Král.

Kromě svých stánků se youtubeři střídali na pódiích. Většinou na nich předváděli to, co dělají ve svých videích. Například při „Music challange“ jim moderátoři pouštěli úryvky ze známých písniček a oni je museli poznat. Gabrielle Hecl nebo Johnny Machette zase bavili dětské diváky svými písničkami.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.