S radnicí se totiž domluvilo občanské sdružení kolejové historie a současnosti Kolejová. To chce příhradový ocelový most, který byl původně součástí Ježkových závodů, zachránit.
"Vše musí ještě schválit zastupitelé, rada jim ale doporučí, aby město most Kolejové darovalo. A poskytlo i pozemek poblíž současného místa, kam by most přesunuli," potvrdil místostarosta Jindřich Král.
Vedení Blanska dlouhé měsíce marně hledalo současného majitele, k mostu se nikdo nehlásil. Dílo tak mělo kvůli havarijnímu stavu skončit ve šrotu. Podle sdružení Kolejová si ale most zaslouží zachovat.
Z mostu bude výstavní exponát
"Jeho větší část původně stála na první trase z Prahy do Plzně, druhá část pochází z Vídně. Obě jsou 150 let staré. V Blansku stojí od roku 1910. My jsme jej chtěli upravit, dát na něj vagon a další exponáty okolo," plánuje místopředseda sdružení Zdeněk Otoupalík.
Příznivci železnice ale narazili. České dráhy nechtějí most v sousedství koridoru. Kolejová proto bude hledat vhodný pozemek na druhém břehu Svitavy.