Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Severně od Brna vykolejil vlak, železniční koridor byl hodiny neprůjezdný

  8:25aktualizováno  16:04
Ve stanici Adamov nedaleko Brna vykolejil krátce po půl šesté ráno nákladní vlak. Poškodil až patnáct kilometrů kolejí. Na trati mezi Brnem a Blanskem, po které jezdí i rychlíky na Prahu, se zhruba deset hodin nejezdilo. Nehodu má na svědomí pravděpodobně poškození podvozku jednoho vozu.

Přesné místo vykolejení nyní zjišťují inspektoři Českých drah. Přestože byl vlak odstaven v Maloměřicích, mohl vykolejit už v Adamově. | foto: Drážní inspekce

Jezdí se zatím po jedné koleji. "Závady na kolejích jsou větší, než se předpokládalo. Pracovníci drah udělali všechno pro to, aby co nejdříve ukončili plánovanou výluku na první traťové koleji a vlaky mohly projíždět. To se podařilo v 15:30," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Fotogalerie

V úseku Brno-Židenice, Adamov a Blansko tak vlaky již omezeně jezdí.

"Cestující jedoucí z Brna musí využít některého ze spojů EuroCity, které odjíždějí o šest minut dřív. V Blansku pak přestoupí na svůj spoj. V opačném směru musejí cestující v Blansku zase přesednout na spoj EuroCity," informovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Doplnila také, že polovina regionálních vlaků bude nahrazena autobusovou dopravou a polovina pojede normálně. "Cestující se případně mohou obrátit na linku 840 112 113, kde jim operátoři podají všechny informace," sdělila Šubová.

Škoda na trati je 10 milionů

Nákladní vlak s vykolejeným vagonem ráno zastavil ve stanici v Brně-Maloměřicích.

"Podle dosavadního vyšetřování vykolejil už před železniční stanicí Adamov, kde poškodil čtyři výhybky. Pak se samovolně opět dostal na koleje a u Maloměřic znovu vykolejil. V důsledku vykolejení jsou poškozeny kromě výhybek také pražce a upevňovadla," přiblížil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Podle informací uvedených na webu Českých drah je poškození kolejí takového rozsahu, že jeho oprava bude pravděpodobně trvat několik dní. Škoda na trati byla odhadnuta na 10 milionů korun. Škoda na vlaku dosud vyčíslena nebyla.

"Škody půjdou do desítek milionů korun, protože vykolejená souprava dalších 12 až 15 kilometrů jela a poškozovala," informoval Halla. Nikdo nebyl zraněn.

Vlaky měly zpoždění i přes hodinu

V době, kdy dotčeným úsekem nemohly projet žádné vlaky, zajišťovaly České dráhy mezi Blanskem a brněnským hlavním nádražím náhradní autobusovou dopravu. Rychlíky a dálkové spoje jezdily přes Havlíčkův Brod a nabíraly kolem 40 až 70 minut zpoždění.

Největší zpoždění nabral podle Šubové vlak EuroCity 271 Avala jedoucí z Prahy do Bělehradu. "Musel se vrátit zpět do České Třebové, vzít to přes Olomouc, Otrokovice a pak zamířil do Břeclavi," řekla Šubová. Při odjezdu ze stanice Břeclav měl přes tři hodiny zpoždění.

Místo nehody leží na rušném železničním tahu Břeclav-Děčín, který tvoří páteřní drážní úsek v zemi. Jezdí tudy jak vlaky spojující jižní Moravu s hlavním městem, tak mezinárodní rychlíky.

Vagon nákladního vlaku vykolejil v Adamově. Trať je neprůjezdná až do Blanska.

Vagon nákladního vlaku vykolejil v Adamově. Trať je neprůjezdná až do Blanska.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.