Přesné místo vykolejení nyní zjišťují inspektoři Českých drah. Přestože byl

Přesné místo vykolejení nyní zjišťují inspektoři Českých drah. Přestože byl vlak odstaven v Maloměřicích, mohl vykolejit už v Adamově. | foto: Drážní inspekce

Severně od Brna vykolejil vlak, železniční koridor byl hodiny neprůjezdný

  • 27
Ve stanici Adamov nedaleko Brna vykolejil krátce po půl šesté ráno nákladní vlak. Poškodil až patnáct kilometrů kolejí. Na trati mezi Brnem a Blanskem, po které jezdí i rychlíky na Prahu, se zhruba deset hodin nejezdilo. Nehodu má na svědomí pravděpodobně poškození podvozku jednoho vozu.

Jezdí se zatím po jedné koleji. "Závady na kolejích jsou větší, než se předpokládalo. Pracovníci drah udělali všechno pro to, aby co nejdříve ukončili plánovanou výluku na první traťové koleji a vlaky mohly projíždět. To se podařilo v 15:30," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

V úseku Brno-Židenice, Adamov a Blansko tak vlaky již omezeně jezdí.

"Cestující jedoucí z Brna musí využít některého ze spojů EuroCity, které odjíždějí o šest minut dřív. V Blansku pak přestoupí na svůj spoj. V opačném směru musejí cestující v Blansku zase přesednout na spoj EuroCity," informovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Doplnila také, že polovina regionálních vlaků bude nahrazena autobusovou dopravou a polovina pojede normálně. "Cestující se případně mohou obrátit na linku 840 112 113, kde jim operátoři podají všechny informace," sdělila Šubová.

Škoda na trati je 10 milionů

Nákladní vlak s vykolejeným vagonem ráno zastavil ve stanici v Brně-Maloměřicích.

"Podle dosavadního vyšetřování vykolejil už před železniční stanicí Adamov, kde poškodil čtyři výhybky. Pak se samovolně opět dostal na koleje a u Maloměřic znovu vykolejil. V důsledku vykolejení jsou poškozeny kromě výhybek také pražce a upevňovadla," přiblížil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Podle informací uvedených na webu Českých drah je poškození kolejí takového rozsahu, že jeho oprava bude pravděpodobně trvat několik dní. Škoda na trati byla odhadnuta na 10 milionů korun. Škoda na vlaku dosud vyčíslena nebyla.

"Škody půjdou do desítek milionů korun, protože vykolejená souprava dalších 12 až 15 kilometrů jela a poškozovala," informoval Halla. Nikdo nebyl zraněn.

Vlaky měly zpoždění i přes hodinu

V době, kdy dotčeným úsekem nemohly projet žádné vlaky, zajišťovaly České dráhy mezi Blanskem a brněnským hlavním nádražím náhradní autobusovou dopravu. Rychlíky a dálkové spoje jezdily přes Havlíčkův Brod a nabíraly kolem 40 až 70 minut zpoždění.

Největší zpoždění nabral podle Šubové vlak EuroCity 271 Avala jedoucí z Prahy do Bělehradu. "Musel se vrátit zpět do České Třebové, vzít to přes Olomouc, Otrokovice a pak zamířil do Břeclavi," řekla Šubová. Při odjezdu ze stanice Břeclav měl přes tři hodiny zpoždění.

Místo nehody leží na rušném železničním tahu Břeclav-Děčín, který tvoří páteřní drážní úsek v zemi. Jezdí tudy jak vlaky spojující jižní Moravu s hlavním městem, tak mezinárodní rychlíky.

Vagon nákladního vlaku vykolejil v Adamově. Trať je neprůjezdná až do Blanska.

Vagon nákladního vlaku vykolejil v Adamově. Trať je neprůjezdná až do Blanska.

,