Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Bučovicích řeší obchvat, chtějí dostat auta mimo město

  14:32aktualizováno  14:32
O potřebě zklidnit silnici I/50 v Bučovicích nepochybuje nikdo. Jak by se to ale mělo udělat, na tom už se místní neshodnou. Předchozí vedení radnice tak sice schválilo postavení přeložky vedoucí mezi železnicí a zámkem, nynější radní ale zase dávají přednost obchvatu.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

"Zajímá nás, jestli je možné jiné řešení než přeložka, která nesmyslně rozděluje město na dvě poloviny. A navíc je hlučná, nevýhodná pro dopravní síť a vede kolem zámku," uvedl místostarosta Bučovic Jiří Horák.

Jižní varianta by podle Horáka byla dobrým řešením. "Vše je ale zatím ve fázi příprav, nebudeme dělat závěry, dokud nemáme výsledky," upozornil Horák.

Zda je obchvat reálný, nebo ne, na to by měla odpovědět studie, kterou radnice zadala. Výsledky očekává začátkem prosince a studie bude stát 130 tisíc korun. Pokud se ukáže, že jižní obchvat se postavit dá, bučovická radnice bude usilovat o to, aby z územního plánu kraje byla přeložka "padesátky" odstraněna.

S obchvatem se nepočítalo na severu ani na jihu

Přestože s přeložkou mnoho obyvatel Bučovic nesouhlasilo, s jinou variantou se zatím vážně nepočítalo. Její zastánci argumentovali mimo jiné tím, že po severním okraji města se obchvat postavit nedá. Terén je tady příliš kopcovitý a obchvat by byl velmi drahý.

Jižní variantu obchvatu bývalí radní zase vyloučili kvůli přírodní památce Natura 2000, kterou by narušila. "Jižní trasa ale nikdy nebyla prozkoumaná, takže se nemohou vynášet předčasné soudy," namítá místostarosta Horák.

Ať už výsledky studie dopadnou jakkoliv, realizace konečného návrhu je nejistá i kvůli nedostatku finančních prostředků. "Investory nejsme my, ale stát. A ten dnes šetří a škrtá, na mnoho silnic a dálnic peníze nyní nejsou. A my zatím ani přesně nevíme, kolik by obchvat stál," upozornil Horák.

O tom, jestli stát stavbu zaplatí, bude radnice jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic. Obchvat bude totiž pravděpodobně ještě dražší než plánovaná přeložka.

Střed města ucpávají kolony

Část obyvatel, která nesouhlasila s postavením přeložky, dokonce založila občanské sdružení TOP Bučovice.

"Jsme velice rádi, že se vedení města snaží hledat možná řešení a nelpí na zastaralé a dnes již nevyhovující přeložce vedoucí středem města. Doufáme, že se prokáže, že obchvat je pro město mnohem vhodnější," reagovala na zadání vyhledávací studie jižního obchvatu jedna ze zakladatelek sdružení Zuzana Krajčová.

Silnice I/50 je jednou z páteřních komunikací Česka a v Bučovicích vede mezi bytovými domy, hospodářským a obchodním centrem města, což má negativní dopady na stav životního prostředí a nárůst škodlivin v ovzduší. Přestože nedávno prošla nákladnou rekonstrukcí, ve městě se často tvoří kolony aut.

V Bučovicích řeší, jak zklidnit situaci na silnici I/50. Zadali si studii, která jim odpoví na otázku, zda je reálné vybudovat obchvat.

V Bučovicích řeší, jak zklidnit situaci na silnici I/50. Zadali si studii, která jim odpoví na otázku, zda je reálné vybudovat obchvat.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

Policie (ilustrační foto)
Polonahý muž utíkal po Brně s řetízkem, žena na něho křičela „zloděj“

Devatenáctiletý muž starší ženě v Brně přímo z krku ukradl řetízek. Polonahý pak se šperkem pobíhal u hlavního nádraží, kde ale zrovna hlídkovali policisté,...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.