Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Luděk Peřina, MF DNES

V kraji se stojí dlouhé fronty na vánoční balíčky VZP

  • 4
U přepážek Všeobecné zdravotní pojišťovny se tvoří dlouhé fronty. Klienti si je chodí vystát, aby na poslední chvíli uplatnili nárok na mimořádné příspěvky.

"Zatím to zvládáme, ale s odřenýma ušima. Důvodem čekání jsou speciální vánoční balíčky. Pokud si některý klient koupil například v dubnu přilbu za pět set korun, na další chrániče do pěti set pořízené v prosinci mu vyplatíme příspěvek znovu," vysvětlila pracovnice znojemské pobočky Dita Badošková.

Pojišťovna už kvůli náporů klientů prodloužila termín, do kterého si mohou lidé o příspěvek požádat, do 9. ledna. "Chceme žadatelům vyjít vstříc," řekla mluvčí pojišťovny Marcela Kvapilová.

Jenomže ani delší lhůta nepomohla a fronty se tvoří dál. "V Brně se provoz zvýšil asi desetinásobně. Přispěli k tomu i někteří klienti, kteří nechali na poslední chvíli proplacení jiných poplatků," popsala Kvapilová.

Podobná situace panovala i v dalších okresních městech. Například v Břeclavi. "U nás je zhruba o tři čtvrtiny více klientů než obvykle. Každý čeká asi deset až patnáct minut, a to máme otevřené všechny přepážky," upozornila zaměstnankyně z podatelny Kristýna Konečná.

Na jednoho zákazníka pět minut

Jednoho zákazníka obslouží pracovníci pojišťovny za čtyři až pět minut. "Ten čas zkrátit nelze. Jsou jisté zákonné postupy, které naši zaměstnanci musí dodržovat," sdělila Kvapilová.

Klientům radí, aby si čekací dobu sami zkrátili. "Mohou si už doma vyplnit žádost, která je k dispozici v elektronické podobě na internetu," doporučila mluvčí.