Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V Lískovci vyroste nové malé nádraží pro vlaky i autobusy

  6:30aktualizováno  6:30
Mezi Starým Lískovcem a Bohunicemi, na konci ulice Osové, vyroste za pár let nové malé nádraží. Velký přestupní terminál pro vlaky, regionální autobusy integrovaného systému i městskou hromadnou dopravu by se mohl začít stavět už příští rok. Záměr včera schválili brněnští radní.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

"Velmi se tím zkvalitní doprava v celé západní části města, celkem do čtyř městských částí. Investice přijde na 300 milionů korun, město bude na stavbu žádat o peníze z evropských fondů," potvrdil mluvčí magistrátu Pavel Žára.

Zastávku pro vlaky postaví u trati mezi Brnem a Zastávkou, vedoucí vedle Starého Lískovce, Správa železniční a dopravní cesty. Brno pak přistaví zastávky pro městskou hromadnou dopravu, kde budou zastavovat i regionální autobusy, a také parkoviště.

"Současná konečná stanice Osová se prodlouží o zhruba 840 metrů," vysvětlil Žára. V třistamilionovém rozpočtu se počítá se stavbou chodníků, lávky přes říčku Leskavu, veřejného osvětlení, přípojky vody, plynu, kanalizace, s prodloužením trolejového vedení a také s parkovými úpravami.

Do místa na konci ulice, kolmo na ulici Elišky Přemyslovny, kde je dnes jen zelená louka s jednou kolejí, bude muset město přivést také silnice.

"Bude tam jeden velký přestupní uzel. Lidé se dostanou z vlaku rovnou do trolejbusu směrem do města nebo do autobusu integrovaného dopravního systému," sdělil náměstek primátora Ladislav Macek (ČSSD).

Západní část Brna je jednou z nejrychleji rozvíjejících se částí města. Naproti bohunické nemocnici staví Masarykova univerzita rozsáhlý kampus. Do dokončovaných studoven, knihoven a laboratoří dojíždějí studenti lékařských a přírodovědných oborů, pracují tam i stovky výzkumníků. "Je proto nezbytné, aby se doprava do této části Brna zlepšila," uvedl Žára.

Město i kraj cestování hromadnou dopravou a integrovaným systémem dlouhodobě propagují, stále houstnoucí automobilová doprava je totiž velkým problémem města. Integrovaný dopravní systém také proto lidem umožňuje na jednu jízdenku cestovat vlakem, autobusem i brněnskou hromadnou dopravou. Stavba terminálu pro všechny tři typy dopravy by mohla začít už příští rok, termín dokončení je v roce 2013.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.