Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V neděli se mění jízdní řády, přibude i nový spoj do Vídně

  16:30aktualizováno  16:30
Od neděle začnou platit každoroční prosincové změny jízdních řádů Českých drah, které potrvají po celý následující rok. Někde vlakové spoje posílí, jinde naopak podstoupí dietní kúru.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

"Nic zásadního nepřijde, na některých tratích ale spoje posílí, jinde se kvůli menším požadavkům vlaky ubraly," přiblížil ředitel krajského centra osobní dopravy Českých drah Pavel Karšulín. Nový jízdní řád je ke stažení na webových stránkách.

O jeden pravidelný spoj přijdou například cestující na trati mezi Vyškovem a Brnem a rovněž tak mezi Vyškovem a Nezamyslicemi. Naopak na trase Brno - Rájec-Jestřebí bude oproti současnosti jezdit o jeden pár vlaků víc.

Nový jízdní řád uvítají obyvatelé Adamova a okolí. "Budou tam zastavovat spěšné vlaky, takže je budou moci využívat lidé jedoucí do Adamova," nastínil šéf osobní dopravy.

Ze Znojma přímo do Vídně

Příchod nového jízdního řádu bude plusem i pro Znojemské. Mezi Znojmem a Vídní budou od neděle sedmkrát denně jezdit poprvé přímé vlaky.

Vlaky budou ze Znojma do Vídně vyjíždět ráno v časech 6:53, 7:53 a 8:57 a poté opět vyjedou až po poledni. Konkrétně od 12:57 každé dvě hodiny až do 18:57. Za jízdu vlakem do Vídně a zpět zaplatí cestující necelých 350 korun.

Ve Vídni se opravuje nádraží

Změny nastávají i pro cestující do Vídně přes Brno a Břeclav. Ty však nevyvolal nový jízdní řád. Uzavírá se totiž vídeňské nádraží Südbahnhof, které projde kompletní přestavbou.

"Vlaky jedoucí přes Břeclav budou odkloněny do nádraží Wien Meidling, které se stane cílovým, ale i výchozím nádražím těchto vlaků až do zavedení zimního jízdního řádu v roce 2012," informovala Madlen Kordová z Kontaktní kanceláře města Vídně.

Některé z těchto vlakových souprav budou pokračovat až do města Wiener Neustadt.

Na zdejších nádražích budou kvůli změnám v Rakousku vyvěšeny letáky. "Na nich se mohou cestující o změnách ve Vídni detailně informovat," komentoval Pavel Karšulín.

Z nádraží Wien Meidling, ze zastávky Philadelphiabrücke, vede do centra města trasa metra U6 ve směru na Floridsdorf. Soupravy metra budou na této trase posíleny. Další možnost dopravy nabízí tramvaj číslo 62, která jede až do samého centra, přímo ke Státní opeře.

K dispozici jsou také autobusy, žluto-modrá tramvaj Wiener Lokalbahn a vlaky příměstské železniční dopravy S-Bahn.

Na Znojemsku se zruší trať

Kromě nových přímých vlaků do Vídně pocítí Znojemsko ještě jednu zásadní změnu. Té se ale dočká až v polovině příštího roku.

Od července se totiž tamní veřejná doprava začlení do integrovaného dopravního systému kraje. Kromě přestupních jízdenek a lépe navazujících autobusových a vlakových spojů to přinese i zrušení dopravy na trati mezi Hevlínem a Hrušovany nad Jevišovkou.

"Hevlín tak bude obsluhován již jen autobusovými linkami integrovaného dopravního systému," vysvětlil šéf krajského centra osobní dopravy Karšulín.

Trať mezi Hevlínem a Hrušovany se tak obyvatelům Hevlína nepodařilo ani přes roky snah uhájit. Trasa je podle drah i kraje dlouhodobě ztrátová, a proto bude uzavřena.

"Každý na našem místě by se tím musel zabývat a k takovému závěru by také musel dojít," uvedl krajský radní pro dopravu Jaroslav Pospíšil.

Změny platné od neděle do 11.12.2010

Trasa Vyškov – Brno přijde o jeden pravidelný spoj zajišťovaný spěšným vlakem.
Trasa Vyškov – Nezamyslice přijde o jeden spoj zajišťovaný osobním vlakem.
Trasa Brno – Rájec bude oproti současnosti posilněna o jeden pár vlaků víc.
V Adamově budou nově zastavovat spěšné vlaky.
Mezi Znojmem a Vídní začíná jezdit sedm párů přímých vlaků denně.
V červenci 2010 přestává fungovat trať mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem.

Uzavírá se vídeňské nádraží Südbahnhof, které projde kompletní přestavbou. Vznikne tam velký nádražní komplex Hauptbahnhof. Až do zimního jízdního řádu v roce 2012 tak budou vlaky od Břeclavi odkloněny do nádraží Wien Meidling. Odtud se do centra Vídně pojede metrem ke Státní opeře nebo na trh Naschmarkt ze zastávky metra U6 Philadelphiabrücke na zastávku metra Längenfeldgasse, kde se přestoupí na U4 do zastávky Karlsplatz.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Zatmění Slunce, jak ho zachytila VUT Brno na Špicberkách.
Čeští vědci čekají na zatmění Slunce kvůli zvědavcům na tajném místě

Na dlouho utajovaném a opuštěném místě v Oregonu v USA, dál od všech ostatních „lovců“. Tak čeká matematik Miloslav Druckmüller z Fakulty strojního inženýrství...  celý článek

Handicapovaný slovenský student František Milan vyrazí díky stipendiu od...
U úřadů narazil. K cestě do Číny pomohla nemocnému studentovi univerzita

Získal možnost vyjet na prestižní pobyt do Číny. Na vysněnou cestu se však handicapovaný Slovák František Milan málem nevydal, protože mu slovenské úřady...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.