"Od počátku dbáme na to, aby trhy měly nějakou estetickou úroveň. Dřív měli trhovci kelímky nejednotné, někteří navíc nekvalitní. Proto jsme se rozhodli pro sjednocující vánoční design a od teď bychom se této myšlenky chtěli držet i v následujících ročnících s tím, že potisky zřejmě budeme měnit," popisuje koordinátorka trhů Eva Skácelová.
Pořadatelé se podle ní inspirovali u trhů v jiných městech včetně Vídně, kde jsou jednotné pohárky nebo i keramické hrnky s logem trhů, sloužící jako suvenýr, běžné.
"Kdyby instrukce ohledně kelímků nebyly zakotvené ve smlouvě, vznikl by takový kočkopes a nebyli bychom schopní zajistit, aby je využili opravdu všichni," dodává Skácelová.
Trhovci jsou se změnou většinou spokojení. "Jsou hezky barevné a ladí s Vánocemi, nemáme s nimi problém," zhodnotil kelímky prodejce Jakub Veleba.
Přesto kritika zaznívá z úst některých zákazníků. "Vadí mi především sebepropagace pana starosty a to, že k ní zneužívá vánočních svátků, je podle mě dehonestující. Zakotvení jejich používání do smlouvy považuji za vydírání, prodejcům to brání používat kvalitnější věci s vlastním logem," myslí si návštěvník čerstvě otevřených trhů Roman Švanda.